تکنولوژی

اولین جشنواره نوآوری و فناوری به مجموعه جشنواره خوارزمی اضافه شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، دکتر حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران امروز در مراسم تقدیر از برگزیدگان ۳ جشنواره خوارزمی گفت: جشنواره خوارزمی که از سال ۱۳۶۶ بنیان برگزار شده، از باسابقه‌ترین جشنواره علمی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره به اندازه‌ای مورد توجه مسئولان قرار گرفته که رسم امضای و اهدای لوح تقدیر این جشنواره توسط رئیس جمهور وقت یعنی مقام معظم رهبری در فرایند برگزاری آن تثبیت شده است، افزود: همچنین جشنواره جوان خوارزمی از سال ۱۳۷۸ و با هدف حمایت از جامعه جوان علمی برگزار شده است.

به گفته رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، از امسال نیز به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به شعار سال اولین جشنواره نوآوری و فناوری به مجموعه این جشنواره بین المللی و جشنواره جوان خوارزمی اضافه شد.

زمانیان با اشاره به بانک اطلاعات برگزیده‌های این جشنواره‌ها طی ۳۶ سال گذشته خاطر نشان کرد: تعامل با ۲۰۰ دانشمندان ایرانی و خارجی از ۵۰ کشور جهان و حمایت ۱۰۰ نهاد ملی و خصوصی شاخص از این جشنواره خوارزمی نشان از اعتبار و اثرگذاری جشنواره‌های خوارزمی است.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و معاون وزیر علوم، ادامه داد: امسال در مجموع ۵۸۴ طرح به دبیرخانه جشنواره از سوی محققان ایرانی و خارجی ارسال شد که در نهایت ۱۳ طرح از این میان توسط هیأت داوران برگزیده شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۵ طرح در جشنواره بین المللی خوارزمی، ۴ طرح در جشنواره جوان خوارزمی و ۴ طرح در جشنواره فناوران و نوآوری خوارزمی انتخاب و امروز با حضور رئیس جمهوری تجلیل شدند.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران اظهار کرد: بررسی فعالیت علمی دانشمندان ایرانی بر اساس طرح‌های رسیده به جشنواره خوارزمی نشان می‌دهد که فرزندان امام خمینی (ره) طوفان علمی به پا کرده و در عمل به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری به جدیت تلاش کرده‌اند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا