اخبار استان ها

اعضای شورا برای پیشبرد امور شهر منسجم عمل کنند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _سه‌شنبه نهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی برای پیشبرد امور شهری، منسجم و هماهنگ عمل کنند و در این راستا پذیرای انتقادهای سازنده و پیشنهاد معتمدان و اصحاب رسانه باشند.

وی افزود: اعضای شوراهای اسلامی از تجربیات اعضای دوره‌های قبل استفاده کنند و با استفاده از تجربیات آنان، بهترین عملکرد را در این دوره رقم زنند و از این تجربیات بهره ببرند.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: یکی از مقوله‌های حائز اهمیت در رسیدن به توسعه پایدار شهری، درآمدهای پایدار است که نقش بسیار تأثیرگذار و تأثیرپذیری در برنامه‌ریزی فضایی-کالبدی شهرها دارد بر همین اساس اعضای شورای اسلامی این مهم را پیاده‌سازی کنند.

وی با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات در تصمیم‌های صحن جلسات شورا، اظهار کرد: شوراهای اسلامی بر مبنای پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و نیازهای هر منطقه شکل گرفتند و مصوبات آنان در محدوده مناطق خود اجرا می‌شود، لذا باید کاربردی و اجرایی و بر مبنای رعایت دقیق قانون و مقررات تصویب شود.

میری گفت: وقت شوراهای اسلامی در چهار سال بسیار کوتاه است و فقط خدماتی که در این چهارساله توسط شورا انجام خواهد شد برای مردم به یادگار می‌ماند.

وی با بیان اینکه لوله‌گذاری یا جدول‌کاری جوی آب بین شهرهای دستنا، شلمزار و لایروبی سربندهای شهر دستنا جهت تسریع در آبیاری باغات ضروری است، تاکید کرد: کشاورزان ناغانی چشم‌انتظار تکمیل پروژه نیمه‌کاره آب بخش کشاورزی هستند، لذا تأمین اعتبار جهت تکمیل این پروژه باید در دستور کار قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: درخواست تغییر روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد هکتار باغات کهن شهر ناغان و تأمین اعتبار برای ترمیم کانال سنتی بیش از ۵۰ هکتار زمین فاریاب بزرگ ناغان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه بعضی از روستاهای شهرستان کیار، تصریح کرد: به‌منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستاها درخواست احداث سالن ورزشی در روستاهای با جمعیت بالا در شهرستان کیار باید جزو اولویت‌ها باشد تا از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان به دنبال حفظ ظاهر شوراهای اسلامی هستند و تنها در قالب مانور رسانه‌ای عمل می‌کنند، افزود: با توجه به اینکه ورود به عرصه شورایی نوعی تمرین دموکراسی، مردم‌سالاری و مدیریت برای افراد دارای تجربه، توانمند و با انگیزه خدمت است، می‌طلبد دموکراسی در شوراهای اسلامی توسط مسئولان حفظ شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا