شهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت یک هزار و ۳۰ یادمان دفاع مقدس در خوزستان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ،نادر محمدمیسائی روز دوشنبه  با بیان اینکه از این تعداد ۱۹ یادمان در خوزستان فضا سازی شده و پذیرای کاروان های راهیان نور می باشند، به آماده سازی یادمان شهدای هور اشاره کرد و افزود: این یادمان امسال برای نخستین بار است که پذیرای عموم و کاروان های راهیان نور است.
وی با بیان اینکه یادمان های خوزستان پذیرای کاروان های راهیان نور از تمام استان های کشور می باشند، ادامه داد: مراسم تحویل سال نو در تمام یادمان های خوزستان برگزار شده، ضمن اینکه در شلمچه مراسم ویژه ای برگزار شد، همچنین روزانه مراسم و برنامه های متنوعی در تمام یادمان ها برگزار می شود.
محمد میسائی برگزاری رزمایش شبانه در پایگاه های باکری، حبیب الهی و مسعودیان را از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای راهیان نور در استان خوزستان ذکر و اضافه کرد: ظرفیت اسکان اردوگاه های راهیان نور در سال گذشته، یکصد هزار نفر بوده که امسال به ۱۲۰ هزار نفر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر اردوگاه ها با آموزش و پرورش، خوابگاه های دانشجویی و مراکز تربیت معلم هماهنگی شده و از ظرفیت اسکان این اماکن نیز برای کاروان های راهیان نور استفاده می شود.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به بهبود زیرساخت محورهای تردد کاروان های راهیان نور در خوزستان افزود: سال گذشته، مسیر بستان دهلاویه مشکلاتی از نظر تردد داشت که با اقداماتی که استان خوزستان انجام داده، مشکل این مسیر و سایر محورها رفع شده است.
در مجموع ۵۵ یادمان دفاع مقدس در هفت استان عملیاتی راهیان نور کشور فعال هستند که از این تعداد، ۱۹ یادمان در خوزستان قرار دارد.
سال گذشته بیش از پنج میلیون نفر از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در کشور بازدید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا