اخبار استان ها

معضل بیکاری باید ریشه‌ای حل شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _سه‌شنبه نهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: احقاق حقوق شهروندی هدف بزرگی است و امیدواریم در طول چهارسال خدمت بتوانیم با همدلی قدمی برداریم و گوشه‌ای از مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به مهمترین معضلاتی که گریبانگیر مردم است، افزود: معضل بیکاری که می‌تواند باعث اعتیاد، طلاق، دزدی و حاشیه‌نشینی شود، باید در استان چهارمحال‌وبختیاری به صورت ریشه‌ای حل شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مردم در رفع این مشکلات راهگشا خواهد بود امیدواریم در راستای قضات در شهرستان‌ها نیز مجاب شده و وقت بیشتری را در این خصوص به مردم اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم شهرستان کوهرنگ با بارش نزولات آسمانی در مشقت قرار دارند، تصریح کرد: این شهرستان از محروم‌ترین شهرستان‌های استان چهارمحال‌وبختیاری است که شهرداری آن امکانات لازم و نیروی مورد نیاز برای برف‌روبی و امدادرسانی به مردم را ندارد، لذا توسعه شهرستان‌های دارای ظرفیت باید در دستور کار جدی قرار گیرد.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: رؤسای ادارات شهرستان باید از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

وی با اشاره به شناخت نداشتن شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم دانست و افزود: دیدار مدیران با شوراهای اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی گفت: در جریان سیل اخیر، زندگی عشایر نابود شد و پس از این بحران، چادر عشایری و امکانات نیز به طور کامل به آن‌ها نرسید، همچنین سهمیه امکانات امدادی که به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد، با آمار خسارت‌دیدگان تفاوت بسیاری داشت.

عسگری‌حسنوند گفت: در فرایند تکمیل و راه‌اندازی ساختمان بخشداری صمصامی، ارتقای بخش بازفت به شهرستان و طرح ارتقای منطقه موگویی و روستای میهه به بخش، باید تسریع شود و ۵۴ کیلومتر جاده‌های روستایی بخش بازفت تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به لزوم لایروبی رودخانه بازفت و تسریع در روند ساحل‌سازی حاشیه این رودخانه، افزود: توجه به توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش بازفت ضروری است تا معضلات موجود هرچه سریع‌تر رفع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: این منطقه ظرفیت مناسبی برای گردشگری و پذیرش مسافران دارد و نیاز است مسئولان شهری توجه ویژه‌ای به ارتقای این ظرفیت مهم در شهر بازفت داشته باشند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا