شهر و جامعهعناوین اخبار

استقبال از میهمانان نوروزی قشم با نوای موسیقی زنده

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم ، محمد آرام باش افزود: اجرای موسیقی زنده محلی و آئینی هنرمندان جزیره قشم در مبادی ورودی شامل فرودگاه، اسکله شهید ذاکری و اسکله لافت با استقبال میهمانان نوروزی همراه شده است.
وی ادامه داد: از ۲۶ اسفندماه گذشته تا هفتمین روز فروردین ماه جاری، هنرمندان جزیره قشم با ۸۱ اجرا در مبادی ورودی و برگزاری برنامه های هنری در سطح شهر قشم، بهار خاطره انگیزی را برای گردشگران جزیره زیبای قشم به یادگار می گذارند.
به گفته آرام باش، موسیقی محلی و آئینی هنرمندان جزیره قشم با بالاترین بازدهی و حداقل هزینه در حال اجراست و حمایت مسافران نوروزی از این آئین های هنری، بهترین هدیه به هنرمندان است.
رئیس انجمن موسیقی قشم گفت: آئین های هنری در قالب گروه های هشت، ۱۰، ۲۰ تا ۴۰ نفره با هدف استقبال از میهمانان نوروزی و معرفی هرچه بهتر فرهنگ، آئین و تمدن مردمان هنرمند این جزیره از طریق هنر و ایجاد جاذبه بیشتر برای سفر به قشم برگزار می شود.
جزیره قشم با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، شامل ۱۳۵ کیلومتر طول و عرض متوسط ۱۴ کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از ۲۲ کشور جهان بزرگتر است.
این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری از جمله نخستین ژئوپارک بین المللی خاورمیانه از امتیاز ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.
از طرف دیگر با سرد شدن هوای نقاط مختلف ایران در نیمه دوم سال، این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل، پذیرای خیل گردشگر داخلی و خارجی است که اوج این سفرها را می توان در تعطیلات نوروز مشاهده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا