اخبار صنعت، معدن و تجارت

خریداران بازار سکه غیب شدند/ سکه بخریم یا نخریم؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،مریم فکری: گزارش‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر سکه امامی ۸ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۲۵۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۵ میلیون و ۱۸۱ هزار تومان، ربع‌سکه ۵ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳ میلیون و ۳۷ هزار تومان حباب دارد.

در شرایطی کنونی برخی از فعالان بازار سکه اعتقاد دارند که سکه بیش از این ظرفیت افزایش قیمت ندارند؛ اگرچه این بازار در انتظار تعیین وضعیت دلار است.

به اعتقاد فعالان بازار، حباب سکه موجب شده که در شرایط کنونی سکه‌بازان رغبتی برای ورود به بازار نداشته باشند؛ چراکه حباب سنگین، خرید سکه را پرریسک کرده است.

در همین رابطه نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری اظهار داشت: با توجه به این‌که حباب سکه در بازار زیاد است و ما می‌خواهیم بخس تولید تقویت شود، مردم در بخش مصنوعات طلا ورود کنند که با حداقل و حداکثر اجرت ورود کنند.

وی همچنین در گفت‌وگویی عنوان کرد: شرایط موجود ناشی از نوسانات بازار ارز و عدم عرضه سکه در بازار است. عرضه سکه و ارز در بازار باید توسط بانک مرکزی مدیریت شود.

به گفته بذرافشان، هم اکنون خرید و فروش طلا و سکه در بازار انجام نمی‌شود و با توجه به ثبات قیمت وجود ندارد. بسیاری از فعالان بازار متضرر شدند و حضور بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز و عرضه نیم سکه و سکه کامل تاثیر بسزایی دارد.

وی متذکر شد: براین اساس به مردم توصیه می‌کنیم مصنوعات طلا خریداری کنند چون ممکن است حباب کاذب باشد و با انتشار خبر و عرضه سکه کل حباب تخلیه شود و متضرر شوند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: مصنوعات طلا از این جهت مقرون به صرفه است که نسبت به حباب سکه یک سوم هزینه اجرت ساخت می‌شود و در شرایط فعلی خرید سکه باید مدیریت شود.

بذرافشان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی وضعیت بازار طلا در روزهای آینده سخت است زیرا باید تغییرات قیمت در انس جهانی طلا و بازار ارز مورد ارزیابی قرار گیرد.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا