اخبار صنعت، معدن و تجارت

ثبت نام خودروهای وارداتی همچنان پر از ابهام/وزارت صمت: ۵۱ هزارنفر ثبت نام کردند!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، با توجه به اینکه وزارت صمت از ابتدای هفته جاری تا روز پنجشنبه _یازدهم اسفندماه ۱۴۰۱_ برای خرید خودروهای وارداتی مهلت ثبت نام در سایت saleauto.ir را داده است، عده‌ای از مشتریان در فرآیند ثبت نام با مشکل مواجه شده‌اند.

در این خصوص رضا، متقاضی خرید خودرو وارداتی به خبرنگار سرمایه گستران می‌گوید: برخی از بانک‌های اعلام شده هنوز زیرساخت‌های لازم جهت وکالتی کردن حساب مخصوص خودروهای وارداتی را تا روز گذشته نداشتند و از طرف دیگر مشتریان پس از ثبت نام برای خرید خودرو وارداتی در سایت فقط با یک پیام مواجه می‌شوند که متن پیام به این شرح است: “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد، پس از بررسی جهت احراز شرایط، ثبت نام قطعی و از طریق پیامک ارسال خواهد شد. ” برای وکالتی کردن حساب خود به شعب برخی بانک‌ها مراجع کردم اما بانک اعلام کرد که هنوز زیرساخت لازم در این خصوص وجود ندارد در صورتی که سایر بانک‌ها مشکلی در این خصوص ندارند.

محمد، متقاضی دیگر خرید خودرو وارداتی با تأیید ایرادات مطرح شده به سرمایه گستران می‌گوید: هیچ پیامکی تا این لحظه مبنی بر نتیجه استعلام، ارسال نشده است و پیرو اطلاعیه‌های ناقض، مشتریان مطلع نیستند که مبلغ ۵۰۰ میلیون را چه زمانی واریز کنند. آیا باید بعد از قرعه کشی واریز شود، قبل از ثبت نام در سایت باید واریز شود؟ باید منتظر استعلام نتیجه سایت مانده و سپس واریز شود؟ همچنین مشخص نیست که قرعه کشی چه زمانی انجام خواهد شد.

وی اضافه می‌کند: این سامانه تنها شماره ۱۲۴ را برای ارتباط با واحد پشتیبانی معرفی کرده اما پس از اتصال به اپراتور مربوطه و انتظار طولانی، هیچ جوابی از این سامانه داده نشده است.

سهراب نیز با تأیید این ایرادات در گفت‌وگو با سرمایه گستران اظهار می‌کند: مشخص نیست که آیا این امکان وجود دارد تا افرادی که برای خرید خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند، تا مشخص شدن نتیجه می‌توانند در طرح “پیش‌فروش خودروهای داخلی در سامانه یکپارچه” که قرار است هفته آتی برگزار شود نیز شرکت کنند یا خیر؟

این در حالی است که مهدی ضیغمی در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت ثبت‌نام و عرضه خودروهای وارداتی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: تا شب گذشته حدود ۵۱ هزار نفر در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای خرید خودروهای وارداتی ثبت‌نام کرده‌اند که البته این موضوع به معنای ثبت نام قطعی نیست.

وی ادامه داد: باید برخی مستندات بعد از اینکه فرایند ثبت نام اولیه انجام شد بررسی شود و بعد اسامی برندگان قطعی را اعلام می‌کنیم.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت با بیان اینکه ثبت نام تا فردا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت گفت: فعلاً مبحثی در رابطه با تمدید زمان ثبت نام اعلام نشده است ضمن اینکه امکان ویرایش و انصراف در سایت فراهم خواهد شد تا کسانی که می‌خواهند انصراف دهند قبل از انجام قرعه‌کشی انصراف خود را اعلام کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا