اخبار استان ها

شوراها در حل‌وفصل اختلافات مردمی پیشگام باشند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیداحمد هاشمی امروز _چهارشنبه دهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: از شوراهای اسلامی انتظار می‌رود تا در حل‌وفصل اختلافات مردمی پیشگام شوند، البته این مشکل وجود دارد که اگر یکی از اعضای شورا در این اختلافات وساطت کرد تا سال‌ها باید به دادگستری مراجعه و از خود رفع اتهام کند.

وی با بیان اینکه حضور یک نماینده از سوی مردم در جلسات اجتماعی دادگستری شهرستان فارسان بسیار حائز اهمیت است، افزود: در جلسات تصمیم‌ساز دادگستری شهرستان‌ها، حضور یکی از اعضای شورای اسلامی این شهرستان از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری پیگیری و ابلاغ شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و پس از بررسی در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود، البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای این استان و مجمع نمایندگان آن خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استان چهارمحال‌وبختیاری از استان‌های کم‌برخوردار بوده و محرومیت‌های زیاد آن باعث ایجاد مشکلات متعددی در سطح استان شده است، ادامه داد: شهرستان فارسان علاوه بر آن دارای مشکل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار است اما اصلی‌ترین مسئله، آب آشامیدنی است.

هاشمی اظهار کرد: مجتمع‌های صنعتی و دامپروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است، لذا اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان خاطرنشان کرد: با ازدیاد جمعیت شهرها تولید زباله نیز افزایش یافته است، لذا مسئولان باید برای مدیریت پسماندها برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند، چراکه کشورهای در حال توسعه هم‌اکنون پنج درصد سرانه تولید ناخالص ملی خود را برای خدمات مدیریت پسماند شهری هزینه می‌کنند و سالانه میلیون‌ها تن زباله در کشور تولید و از چرخه بازیافت خارج می‌شود.

وی ادامه داد: خالی‌شدن روستاها منجر به استفاده‌نکردن از افراد تحصیل کرده روستا، از بین‌رفتن آداب و سنت‌های ملی، تخریب و از بین‌رفتن منابع، افزایش مخاطرات طبیعی، افزایش طلاق، کاهش نرخ ازدواج، کاهش اعتماد به نفس و افزایش حاشیه‌نشینی شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون در روستاها فقط امور عمرانی مورد توجه بوده است، گفت: دولت باید رویکرد خود را به سمت و سوی توسعه روستایی معطوف کند و این مهم با قرار دادن جایگاه روستا در نظام برنامه‌ریزی کشور و اهمیت فراتر به این حوزه محقق می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان ادامه داد: مدیران و مسئولان مربوطه با فعال کردن جمعیت روستایی در مشارکت‌های اقتصادی و تولیدی در امور کشاورزی و دامداری جدید و متنوع، زمینه‌های بهبود معیشت روستاییان را مهیا کرده است تا با رفع اختلاف و تبعیض موجود در بین آن‌ها و شهرها محیط روستا را بار دیگر شاداب و پویا کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا