تکنولوژی

باید از فضای مجازی با تعصب و صلابت حراست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، مراسم تکریم سید ابوالحسن فیروزآبادی و معارفه سید محمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی ظهر امروز با حضور وزیر ارتباطات، رئیس دفتر رئیس‌جمهور برگزار شد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور در این مراسم ضمن اشاره به اینکه فضای مجازی به لحاظ پیشرفت و تحولات پرشتاب و برق آسا فراگیر و عمیق شده است، اظهار کرد: فراگیری موضوع فضای مجازی به گونه ای شده که همگان دستی بر آتش دارند. ما در حوزه فضای مجازی قطعا همانند فضای حقیقی باید به دنبال حکمرانی ملی باشیم‌. همانگونه که ما در فضای حقیقی و در سرزمین خودمان قائل به حکمرانی ملی هستیم فضای مجازی را نیز باید مشمول حکمرانی ملی دانست.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: فضای مجازی ایران اسلامی متعلق به ایرانیان است، همانگونه که سرزمین مادری متعلق به ماست. همانگونه که از وجب به وجب این سرزمین حراست می کنیم، از فضای مجازی هم باید با همان تعصب و صلابت حراست کنیم.

اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که در حکمرانی حقیقی از فناوری های نوین و دانشمندان کشورهای متخلف بهره می گیریم، اشکالی ندارد از دانش غیربومی ها در این حوزه نیز بهره بگیریم اما حاکمیت آن از آن ماست. به تعبیر رئیس جمهور نسخه نویسی برای ایران را باید خودمان بنویسیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه در حکمرانی ملی، فضای مجازی امن مطمئن و مورد اعتماد می خواهیم، تصریح کرد: همانگونه که در عرصه پدافندی به گونه ای عمل کردیم که دشمن تصور تعرض به آب خاک این سرزمین را نداشته باشد در فضای مجازی نیز باید به گونه ای عمل کنیم که نتوانند این فضا را مورد تهدید قرار دهند.

وی ادامه داد: در فضای مجازی نیازمند توسعه عدالت محور هستیم و حتما باید پیشرفت کنیم‌؛ پیشرفتی که توام با عدالت باشد چرا که در غیر این صورت دچار آفت و گرفتاری می شویم. این مسیر با اجرایی شدن کامل شبکه ملی اطلاعات محقق می شود؛ الحمدالله شبکه ملی اطلاعات مورد توجه بوده و هست و خدا را شاکریم در دولت دکتر رئیسی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات گام ها و قدم های موثری برداشته شد، به گونه ای که در آغاز دولت، شبکه ملی اطلاعات ۲۳ درصد عملیاتی و اجرایی شده بود در حالی که ۳۴ درصد دیگر در این دولت محقق شد و امروز در میانه راه هستیم.

اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات ۵۷ درصد عملیاتی و اجرایی شده است و تا رسیدن به ۱۰۰ درصد کار دارد و این شبکه باید عقبه راهبردی ایران در منطقه و افزایش سهم ما در جامعه بین الملل را نیز تحقق ببخشد.

رئیس دفتر رییس جمهور در پایان گفت: ما در این مسیر شورای عالی فضای مجازی را داریم که برکت نظام ولایی است و یک ساختاری سیاستگذار و یک مرکز برنامه ریز در این حوزه داریم که همه قوای کشور در آن دیده شده است. این مرکز تاکنون نقش خوبی ایفا کرده و دستاوردهای مناسبی داشته و انشالله تداوم یابد.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا