نفت،گازو پتروپالایش

ورود واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه به شبکه برق

به گزارش «ایران اکونا» به نقل از روابط عمومی هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد، علیرضا صدرآبادی، مدیرعامل شرکت تدبیرسازان سرآمد پاسارگاد اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکی ترکیبی باظرفیت ۱۴۴۴ مگاوات که شامل ۳ واحد گازی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار است .

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۰ پس از برگزاری مزایده سازمان خصوصی سازی انتقال نیروگاه ارومیه به هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد وشرکت تدبیرسازان سرآمد پاسارگاد، در جهت ارتقاء راندمان نیروگاه و صرفه جویی در مصرف سوخت برنامه تبدیل نیروگاه گازی به مجموعه سیکل ترکیبی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پروژه احداث ۳ واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه از ۱۳۹۵ آغاز شده و پس از گشایش اعتبار اسنادی آن در آذر ماه سال ۱۳۹۶ سرعت بیشتری به خود گرفت و پس از سنکرون موفق واحدهای ۱ و ۲ واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تمامی تلاش ها و توجهات معطوف سنکرون واحد سوم و تکمیل سه بلوک سیکل ترکیبی نیروگاه ارومیه گردید.

وی گفت: با اتصال سومین واحد بخار نیروگاه ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، توان اسمی تولید این نیروگاه به بیش از ۱۵۰۰ مگاوات افزایش یافت.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از واحد سوم بخش بخار نیروگاه سیکل‌ ترکیبی ارومیه، هر سال موجب یک میلیارد متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود که این مقدار بیش از ۱۶ درصد مصرف کل استان آذربایجان غربی است.

صدرآبادی با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه با برخورداری از ۶ واحد گازی و ۳ واحد بخار با ظرفیت ۱۴۷۸ مگاوات، یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین واحد‌های تولید برق در غرب کشور است خاطرنشان کرد: کل سرمایه گذاری انجام شده در این طرح عظیم حدود ۴۰۰ میلیون یورو است که مبلغ ۳۸۵ میلیون یورو آن از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک صنعت و معدن هزینه شده است.

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا