اخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

بسته خبری حوادث انتظامی استان اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق در شهرستان”خمینی شهر”خبر داد .

سردار”محمدرضا هاشمی فر”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر از نگهداری تعداد قابل توجهی لوازم خانگی خارجی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: در این راستا مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به انبار مذکور اعزام و در بازرسی انجام شده از محل موفق به کشف ۱۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی شامل جارو برقی، ماشین لباس شویی و ظرف شویی، یخچال،اجاق گاز و… که به صورت قاچاق تهیه و فاقد هرنوع مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به این که ارزش اموال مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه۷۰میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.
این مقام انتظامی در پایان خاطر نشان کرد : مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم ترین راه حمایت از تولید داخلی و کوتاه کردن دست افراد سودجو و فرصت طلبی است که در فکر ضربه زدن به اقتصاد داخلی و به تبع آن ایجاد نارضایی بین مردم و تولید کنندگان هستند لذا از شهروندان می خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با مرکز فوریت های۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

***ارسال پیامک های جعلی این بار به بهانه نذورات نیمه شعبان

رئیس پلیس فتا استان از شیوه جدید کلاهبرداران و افراد فرصت طلب با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان و ارسال پیامک های جعلی به شهروندان به بهانه جمع آوری کمک های مردمی خبرداد.
سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: طی روزهای اخیر افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان با ارسال پیامک های جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک های مردمی و کلاهبرداری از آنان هستند.
وی افزود: افراد سودجو با سوء استفاده از اعتقادات و نیات خیرخواهانه شهروندان و با جلب اعتماد آنها طی چند مرحله اقدام به ارسال پیامک هایی با شماره های شخصی و حاوی لینک های فیشینگ به شهروندان کرده و نیات مجرمانه خود را عملی می کنند.
رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: شهروندان در هنگام پرداخت وجوه به عنوان نذورات صرفاً به شماره حساب‌های اعلام شده از سوی سازمان ها و نهاد های رسمی و قانونی استناد کرده و به سایر شماره حساب‌هایی که مورد تأیید نیستند توجه نکرده و موضوع را سریعاً به پلیس اعلام کنند.
این مقام انتظامی با اشاره به این که با تشکیل پرونده قضایی تاکنون حساب های بانکی افرادی که از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده مسدود و شناسایی سایر متهمان در دستور کار پلیس فتا قرار دارد خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

**کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه درطرح ذوالفقار
رئیس پلیس آگاهی استان از انهدام ۱۰ باند سرقت و کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه طی اجرای طرح ذوالفقار خبرداد.
سرهنگ”حسین ترکیان”در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح عملیاتی ذوالفقار که به صورت کشوری با رویکرد شناسایی و دستگیری سارقان دانه درشت،خریداران اموال مسروقه و سارقان زورگیر به مدت ۱۰ روز به مرحله اجرا گذاشته شد خوشبختانه شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی بودیم.
وی افزود: در این طرح مأموران فرماندهی انتظامی استان موفق به شناسایی و دستگیری هزار و ۷۹ نفر از سارقان سابقه دار و کشف ۲۶۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت مسروقه، دستگیری ۸۰ نفر از خریداران اموال مسروقه و کشف ۳۲۰ میلیارد ریال اموال مسروقه از مالخران شدند که تمامی اموال مکشوفه پس از شناسایی مال باختگان به آن ها مسترد شد.
رئیس پلیس آگاهی استان ادامه داد: درطول مدت اجرای این طرح همچنین تعداد ۱۰ باند سرقت شامل ۳ باند سارقان منزل،۳باند سارقان زورگیر و خشن و چند باند دیگر مرتبط با سایر سرقت ها متلاشی شد.
این مقام انتظامی با اشاره به این که ۲ باند از سارقان منزل دستگیر شده از سارقان در حرکت و افراد خارج از استان بوده که به صورت ۳ یا ۴ نفره اقدام به سرقت منازل می کنند گفت: بخشی از منازلی که این سارقان جهت سکونت استفاده می کنند منازل کلیدی است که توسط برخی از شهروندان در اختیار آن ها قرار می گیرد لذا چنانچه افرادی منازل خود را بدون شناسایی در اختیار این افراد قرار دهند و باعث ایجاد اخلال در امنیت و سلب آسایش شهروندان شوند قطعا برابر دستور قضائی با مالک منزل برخورد خواهد شد.
سرهنگ ترکیان در پایان با تأکید بر این که امنیتی که در سایه مشارکت پلیس و مردم شکل بگیرید قطعا بقاء و پایداری بیشتری خواهد داشت، گفت: در بسیاری از سرقت ها سارقان وابسته به فرصت هستند که اگر این فرصت های مجرمانه از سارقان سلب شود شاهد کاهش بسیاری از سرقت ها خواهیم بود لذا از شهروندان می خواهیم به توصیه ها و آموزش های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت توجه بیشتری کرده و درصورت مشاهده افراد مشکوک در قالب تیم های ۳ یا ۴ نفره که در حال پرسه زنی و شناسایی و دید زدن منازل هستند مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

***قابل توجه سرنشینانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند:
سهم ۷۵ درصدی سرنشینان خودرو در جان باختگان حوادث جاده ای
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به سهم ۷۵ درصدی سرنشینان خودروهای سواری در میزان جان باختگان حوادث جاده ای نوروز سال گذشته نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان را علت این امر عنوان کرد .
سرهنگ “اصغر زارع” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل های انجام شده مشخص شد که ۷۵ درصد از جانباختگان حوادث جاده ای استان در نوروز سال قبل سرنشینان خودروهای سواری بودند.
وی افزود: در همین تحقیق مشخص شد تمام سرنشینان خودروهای سواری به ویژه سرنشینان ردیف عقب که جانشان را از دست داده بودند از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار به کسانی که از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند گفت: این افراد هنگام تصادف به دلیل نداشتن نقطه اتکا از صندلی خودرو جدا و به صندلی ها ، داشبورد و شیشه های خودرو برخورد و یا از خودرو به بیرون پرتاب می شوند که باعث جان باختن آن ها می شود.
این مقام انتظامی بیان داشت: برابر قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، بستن کمربند ایمنی برای رانندگان و کلیه سرنشینان انواع خودروهای در حال حرکت الزامی است و در صورت مشاهده با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.
سرهنگ زارع با بیان اینکه برخی به اشتباه تصور می کنند که فقط باید در جاده ها از کمربند ایمنی استفاده کرد اذعان داشت: تصادف داخل شهر و بیرون شهر نمی شناسد و ممکن است بر اثر تصادف چه در داخل شهر و چه بیرون از شهر راننده و یا سرنشین دچار حوادث غیرقابل جبران شوند.
سرهنگ زارع در خاتمه ضمن خوش آمد گویی به مسافرانی که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ قصد سفر به استان اصفهان را دارند گفت: توصیه اکید ما این است که برای حفظ ایمنی و سلامت خود و عزیزانشان حتماً موضوع استفاده از کمربند ایمنی را جدی بگیرند،تا انشاالله سفر خوب و خوشی را تجربه نمایند و صحیح و سالم به کانون گرم خانواده برگردند.

***حسادت، تهدیدی برای روابط سالم با افراد
گروه اجتماعی _ اصفهان _ حسادت یک احساس ناخوشایند است و زمانی به وجود می آید که فرد متوجه شود برخی از جنبه های مهم رابطه ی خود با دیگری یا خود رابطه توسط شخص دیگری تهدید می شود.
شاید بارها تعاریف زیادی را از حسادت شنیده باشید یا کسی به شما حسودی کرده باشد و یا شما به دیگران حسادت کرده باشید. اما تاکنون فکر کرده اید حسادت به چه معناست و چطور ایجاد می شود؟ حسادت از دیدگاه روانشناسی احساسی است که در درون همه افراد وجود دارد ولی برخی به آنها بها می دهند تا جایی که گاهی رفتار فرد را تحت کنترل خود می گیرد.
هر چیزی چه مادی و چه غیرمادی می تواند این حس را در انسان برانگیزد از سرنوشت فردی دیگر و علاقه و محبتی که دریافت می کند تا داشتن یک اتومبیل، اما هر فرد به آن چیزی حسادت می ورزد که برایش ارزشمند باشد و از این رو افراد مختلف به مسائل متفاوتی حسادت می کنند.
حسادت یک احساس پیچیده شامل تهدید واقعی یا درک شده برای یک رابطه بین فردی است. یک فرد ممکن است از شخص سومی به خاطر از بین بردن یا از بین بردن محبت فرد مورد علاقه خود رنجیده شود. حسادت یک احساس ناخوشایند است و زمانی به وجود می آید که فرد متوجه شود برخی از جنبه های مهم رابطه ی خود با دیگری یا خود رابطه توسط شخص دیگری تهدید می شود.
اصطلاح حسادت همچنین به احساساتی اطلاق می شود که در انواع روابط بین فردی ایجاد می شوند مانند زمانی که کودکان به خاطر توجه والدین به خواهر یا برادر جدید ناراحت می شوند یا زمانی که فرد از طرد شدن توسط دوستانی که با هم معاشرت می کنند ناراحت است. بنابراین حسادت مستلزم دخالت ۳ فرد است که گاهی از ان به عنوان ملث عشق یاد می شود.
برخی از راه کارهای درمان حسادت عبارتند از اینکه: ۱-خودتان و مواردی که حس حسادت شما رابر می انگیزد بیشتر بشناسید. ۲-یاد بگیرید خود را کنترل کنید و واکنش منفی از خود نشان ندهید.۳- باورهای غلط ذهنی خود را اصلاح کنید.۴-اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.
تهیه و تنظیم: فرزانه افشاری، کارشناس مشاوره مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان

 

 

***دستگیری سارقان سیم برق در”فلاورجان”
فرمانده انتظامی شهرستان”فلاورجان”از دستگیری ۲ سارق سیم برق با ۱۱ فقره سرقت در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.
سرهنگ”مرتضی هادیان”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان فلاورجان، بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا مأموران با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی ۲ سارق را در ارتباط با این سرقت ها شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی ضربتی آن ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در تحقیقات اولیه انجام شده به ۱۱ فقره سرقت سیم برق در سطح این شهرستان اعتراف که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد: خانه باغ ها و ساختمان های نیمه کاره فاقد تجهیزات ایمنی و دوربین های مداربسته بیشتر مورد طمع سارقان بوده لذا از مردم می خواهیم ضمن دقت در نگهداری از اموال خود و مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۱۴۰۱/۱۲/۱۰

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا