اخبار استان ها

پارلمان شهری جهان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش سرویس ترجمه سرمایه گستران، دیترویت؛ برترین شهر هنر خیابانی آمریکا، پهنای باند رایگان در اختیار ساکنان کم‌برخوردار انگلیسی، ساخت یک اسپری‌پارک جدید در نلسون، تصویب طرح معافیت از هزینه مسکن در لوگان و کاهش ساعات کاری مراکز بازیافت در بریستول، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

دیترویت؛ برترین شهر هنر خیابانی آمریکا

شورای شهر دیترویت در راستای تبدیل شهر به برترین شهر هنر خیابانی آمریکا از هنرمندان جوان سراسر شهر خواسته است که ۲۰۰ نقاشی دیواری در سراسر شهر ترسیم کنند.

شورا نقاشی دیواری را یک راه خوب برای نمایش هنر و فرهنگ شهر معرفی کرد که می‌تواند گردشگران بسیاری را به این شهر بزرگ جذب کند و تأکید کرد که دیترویت مقصدی قابل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و مکانی مناسب برای سفرهای نقاشی دیواری است.

شورای شهر تصریح کرد که نقاشی‌های دیواری دیترویت در جوامع کوچک اطراف و خود مرکز شهر رسم خواهد شد و دروازه‌ای رو به سوی برتری هنر و فرهنگ شهر باز می‌کند.

شورا مطرح کرد که این نقاشی‌ها دیترویت را به مقصدی زیبا و جذاب تبدیل می‌کند که برای محله‌های کل شهر مزایای تجاری به دنبال خواهد داشت و آن را به شهر شماره یک کل کشور در تولید هنرهای خیابانی زیبا و مقصدی برای تورهای دیواری تبدیل می‌کند.

پهنای باند رایگان در اختیار ساکنان کم‌برخوردار انگلیسی

شورای شهر اسکس اعلام کرد ساکنان شهر می‌توانند با تخفیف یا به‌صورت رایگان از پهنای باند بهره‌مند شوند. شورا از خانوارهای کم‌درآمد شهر خواست با ارائه‌دهندگان پهنای باند منطقه محل سکونت خود تماس بگیرند و اطمینان حاصل کنند که آیا واجد شرایط تعرفه پهنای باند هستند یا خیر.

شورای شهر خاطرنشان کرد که پس از یک زمستان سخت با هزینه‌های زندگی بی‌سابقه، تعرفه‌های اجتماعی ارائه‌شده توسط چندین ارائه‌دهنده پهنای باند می‌تواند به خانواده‌های کم‌درآمد کمک کند تا تبادلات و ارتباطات دیجیتالی و آنلاین خود را حفظ کنند.

شورا تأکید کرد ساکنانی که اعتبار جهانی یا سایر مزایای طرح حاضر را دریافت می‌کنند، سالانه ۱۴۴ پوند در صورت‌حساب‌های پهنای باند خود صرفه‌جویی خواهند کرد. این نهاد از ثابت بودن این مبلغ خبر داد و اعلام کرد که خانوارهای واجد شرایط با افزایش قیمت در اواسط قرارداد و هزینه‌های غیرمنتظره مواجه نخواهند شد.

عضو کابینه مسکن و جوامع شورای شهر با اشاره به این‌که داشتن یک اتصال پهن باند سریع و قابل اعتماد در عصر حاضر ضروری است، تأکید کرد ساکنانی که با بیشترین مشکلات زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند باید از فرصت معاملات مفیدی که می‌تواند به‌واسطه آنلاین بودن در دسترس آن‌ها قرار بگیرند، بهره‌مند شوند و شورای شهر اسکس با ارائه پهنای باند رایگان یا با تخفیف این امکان را فراهم می‌آورد.

ساخت یک اسپری‌پارک جدید در نلسون

شورای شهر نلسون از آغاز عملیات ساخت یک اسپری‌پارک جدید و راه‌اندازی آن تا سال ۲۰۲۴ خبر داد.

شورای شهر در جلسه‌ای که جولای ۲۰۲۲ برگزار شد از کارکنان خواست امکان ایجاد یک پارک چرخشی را به‌جای پارک جریانی مدنظر قرار دهند. آب در پارک چرخشی به‌طور مجدد مورد استفاده قرار می‌گیرد، حال آن‌که در سیستم جریانی آب یک‌بار استفاده می‌شود و سپس به سیستم فاضلاب طوفان شهر می‌رود.

شورا در پاسخ به نگرانی‌های موجود مبنی بر وارد آمدن فشار بیشتر به تصفیه‌خانه فاضلاب شهر در صورت چرخشی بودن جریان آب پارک جدید، تأکید کرد حجم آبی که از اسپری‌پارک می‌آید به‌حدی کم است که تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. علاوه بر این قرار است تا چند سال آینده این تصفیه‌خانه ارتقا یابد. بنابراین مقدار پایین آب این پارک باعث افزایش بودجه فاضلاب شهر نمی‌شود.

شورای شهر نلسون که عبور آب از پارک، بدون استفاده مجدد از آن را در نقطه مقابل اقدامات شهر برای کاهش مصرف آب می‌داند، پیشنهاد کرد آب پس از استفاده جمع‌آوری و برای اهداف دیگری همچون آبیاری استفاده شود، چراکه قانون استانی شهر را ملزم به ایجاد یک طرح مدیریت فاضلاب برای استفاده مجدد از آبی می‌کند که ممکن است آلوده شده باشد.

شورا اطمینان داد هزینه عملیاتی سالانه این پارک مبلغ کمی است که برای ساخت جامعه پارک انجام می‌شود، حال آن‌که ایجاد چنین امکاناتی، اثری بزرگ به‌وجود می‌آورد، کسب‌وکارها را به جامعه جذب می‌کند و برای ایجاد یک شهر زیست‌پذیر یا قابل پیاده‌روی بسیار اهمیت دارد.

تصویب طرح معافیت از هزینه مسکن در لوگان

شورای شهر لوگان در راستای گسترش خانه‌دار شدن اقشاری با درآمد کم و متوسط در محدوده شهر، با آرای همه اعضا به تصویب دستورالعمل‌های معافیت برای هزینه‌های توسعه و تأثیر رأی مثبت داد.

شورا اعلام کرد انواع مسکن‌های با درآمد متوسط که واجد شرایط معافیت از هزینه است، شامل ساخت‌وسازهای جدید، قابل سکونت کردن مسکن‌های غیرقابل سکونت و واحدهای مسکونی جانبی می‌شود.

شورای شهر خاطرنشان کرد که انواع هزینه‌های قابل چشم‌پوشی برای مسکن با درآمد متوسط شامل هزینه‌های آب، جمع‌آوری فاضلاب، هزینه‌های حمل‌ونقل، عوارض توسعه پارک‌ها همچنین هزینه‌های مجوز ساختمان و بازنگری طرح است.

شورا در ادامه اعلام کرد که مقدار معافیت از هزینه معمولی، می‌تواند از حدود سه هزار دلار برای یک واحد چند خانواری در یک پروژه آپارتمانی، تا ۷۵۰۰ دلار برای یک خانه شهری و تا ۹۲۰۰ دلار برای یک خانه تک‌خانواده‌ای مجزا متغیر باشد، با این حال شورای شهر قصد دارد تعداد معافیت‌های هزینه‌ای اعطاشده در طول سال را محدود کند.

کاهش ساعات کاری مراکز بازیافت در بریستول

شورای شهر بریستول انگلستان از کاهش ساعات کاری مراکز بازیافت و حذف تمیزکاری خیابان‌ها به دلیل مواجهه با بحران بودجه خبر داد. سازمان بازیافت بریستول که تحت مالکیت و مدیریت شورای شهر فعالیت می‌کند، با شکاف بودجه چهار میلیون پوندی مواجه است و ملزم به جبران این شکاف و کاهش فعالیت بعضی از تیم‌های خود شده است.

تغییرات مورد توافق سازمان بازیافت شهر با شورا شامل کاهش ساعات کار “مراکز بازیافت و استفاده مجدد از زباله‌های خانگی” از هفت روز به پنج روز در هفته است و انتظار می‌رود کابینه شورای شهر بریستول این طرح تجاری را در هفتم مارس تصویب کند.

شورای شهر بریستول خاطرنشان کرد که احتمال افزایش نرخ قراردادهای مربوطه مطابق با میزان تورم وجود ندارد که این مسأله در واقع به‌معنای کاهش بودجه و در نتیجه کاهش نظافت خیابان است.

شورا ادامه داد که بازسازی و پاک‌سازی مداوم خیابان‌ها به کاهش تعداد دفعات مورد نیاز برای نظافت مناطق نیمه شهری، مسکونی و صنعتی شهر منجر می‌شود، لذا این تغییر بیشترین تأثیر را بر پاکیزگی شهر خواهد داشت و در صورت امکان نخستین منطقه برای سرمایه‌گذاری مجدد خواهد بود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا