اقتصادی

رشد ۴۷۵ درصدی فروش کالاهای اموال تملیکی

به گزارش سرمایه گستران، عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال ۹ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان کالاهای سازمان اموال تملیکی به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۷۲۵ میلیارد تومان بوده است ۴۷۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، اظهار کرد: کالاهای اموال تملیکی از طریق حراج، مزایده (تهاتر دین طلب) مذاکره و مزایده به فروش می‌رود که در این دولت، تعداد برگزاری حراج‌های حضوری و الکترونیکی در راستای تعیین تکلیف کالاها افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال ۲۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان کالای اموال تملیکی تعیین تکلیف شد، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که شش هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان بوده است که رشد ۲۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در همین مدت اعاده کالا به صاحبان آن ۱۱ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان بود رشد ۸۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

اجتهادی تصریح کرد: سه هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان ارزش استرداد بود که در این عرصه نیز شاهد رشد ۲۴ درصدی هستیم.

رشد انهدام ۶۶ درصدی کالاهای اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از رشد انهدام ۶۶ درصدی کالاهای اموال تملیکی خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۶۲ هزار تومان ارزش کالاهای منهدم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کالاها از طریق دستگاه‌های مربوطه ازجمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان استاندارد نیز قابل استفاده نبوده است و با رعایت مسائل زیست‌محیطی از چرخه مصرف خارج شد.

منبع: ایرنا

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا