اخبار صنعت، معدن و تجارت

عکس | چینی ها معروف ترین ماشین آمریکایی را کپی کردند / فقط ۴ میلیارد تومان!

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،این کپی کاری از ظاهر خودروها شروع شد و تا پروسه تولید یک خودرو حتی نحوه چینش سبد محصولات نیز پیش رفت. اکنون نیز ابرشرکت دانگ فنگ قصد دارد به دنیا نشان دهد که چیزی از جنرال موتورز کم ندارد. این شرکت دانگ فنگ منگشی MS۶۰۰ را اخیرا معرفی کرد. این خودرو براساس پلتفرم یک خودرو نظامی ارتش چین توسعه یافته است و در واقع می‌توان آن را هامر چینی نامید.

اگر صفحه دانگ فنگ منگشی را در ویکی‌پدیا باز کنید، با یک کپی کامل از هامر روبرو می‌شوید که برخلاف سایر خودروهای کپی چینی، به نظر یک کپی دقیق است! نسخه‌های مختلف این خودرو توسط دانگ فنگ توسعه داده‌ شده‌اند. این خودرو و نسخه غیرنظامی آن یعنی دانگ فنگ Mengshi MS۶۰۰ براساس پلتفرم MS-۱ این شرکت ساخته شده‌اند. شرکت سازنده نسخه دارای شاسی این خودرو را نیز با نام دانگ فنگ منگشی MS۲۰ به فروش می‌رساند. مشتریان می‌توانند این خودرو را همانند یک کامیونت کوچک خریداری کنند و روی آن اتاق مدنظر خودشان را سوار نمایند.

نسخه نظامی دانگ فنگ منگشی

دانگ فنگ منگشی MS۶۰۰ در قالب دو نسخه معمولی و با کابین بلند ساخته می‌شود. ابعاد نسخه معمولی معادل ۵۸۵۰/۲۱۶۰/۲۱۵۵ میلی متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۳۷۰۰ میلی متر است. نسخه بلند نیز ابعادی معادل ۵۹۷۰/۲۱۶۰/۲۱۵۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن بدون تغییر است. تفاوت بزرگ این دو تیپ به قابلیت بارگیری آن‌ها مرتبط می‌شود. مدل معمولی می‌تواند ۳۷۵۰ کیلوگرم بار حمل کند، در حالی که این رقم برای مدل بلند به ۳۹۱۵ کیلوگرم افزایش می‌یابد.

جزئیات و پیشرانه دانگ فنگ منگشی

بنابر اعلام شرکت سازنده، زوایای دانگ فنگ Mengshi MS۶۰۰ به این شرح هستند: زاویه نزدیک شدن ۳۳ درجه، زاویه خروج ۳۲/۲۶ درجه (نسخه بلند) ۳۶/۳۱ درجه (نسخه معمولی)، زاویه عبور طولی ۲۵/۲۲.۵ درجه، قابلیت حرکت در آبی به عمق ۸۰۰ میلیمتر و ارتفاع خلاصی از مانع عمودی بیشتر از ۴۰۰ میلی متر.

کپی چینی هامر ساخته شد/ قیمت، فقط چهار میلیارد! / عکس

برای تامین قدرت دانگ فنگ منگشی MS۶۰۰، از موتور شش سیلندر خطی دیزلی کامینز استفاده شده است که ۶.۷ لیتر حجم دارد و به توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه می‌تواند حداکثر ۳۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. گیربکس‌های ۶ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها در هامر چینی را برعهده دارند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. قفل دیفرانسیل مرکزی به همراه تعلیق جناغی مستقل جلو و عقب به همراه تثبیت کننده و میله تقویت میزان تحمل فشار از دیگر مشخصه‌های این خودرو هستند. دانگ فنگ منگشی در قالب ۴ تیپ و با قیمتی بین ۴۸۶۸۰۰ تا ۶۳۸۸۰۰ یوان (سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون الی چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان) روانه بازار چین خواهد شد.

۵۸۵۸

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا