شهر و جامعهعناوین اخبار

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور/ روز چهارشنبه بارندگی در شرق کشور

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران سازمان هواشناسی عصر روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که براساس مشاهدات و نقشه های پیش یابی هواشناسی، بارندگی تا اواخر روز سه شنبه در مرکز و نیمه شرقی کشور تداوم خواهد یافت که گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و جاده های کوهستانی البرز و زاگرس با بارش برف همراه خواهد بود.
براساس این اطلاعیه ،بارش باران در بعد از ظهر امروز سه شنبه در جنوب بوشهر، فارس، هرمزگان و سپس در جنوب سیستان و بلوچستان گاهی به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.
همچنین روز امروز سه شنبه در استانهای خراسان شمالی، سمنان، غرب خراسان رضوی و جنوب و غرب استان فارس و شرق هرمزگان و چهارشنبه غرب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان وبلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان بارش گاهی به شکل رگباری بارعدوبرق پیش بینی می شود و در برخی نقاط با احتمال وقوع تگرگ است.
روز چهارشنبه در شرق کرمان وسیستان و بلوچستان وزش باد شدید ( ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت) خواهد بود و احتمال گرد و خاک و کاهش دید به شکل موقت وجود دارد.
همچنین طی سه شنبه شب تا چهارشنبه در تهران، البرز، قم، جنوب سمنان و شمال اصفهان، گاهی وزش باد شدید از سمت غرب تا شمال غرب(۳۰ تا ۵۰ کیلومتربرساعت) پیش بینی می شود.
سواحل شرقی خزر در مازندران و گلستان امروز سه شنبه گاهی بارش باران خواهد بود و بتدریج با کاهش ابر در چهارشنبه دمای هوا در سواحل دریای خزر افزایش(۱۰-۶ درجه سلسیوس)خواهد یافت.
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج همیشه فارس مواج پیش بینی می شود.
در روز پنجشنبه غالب نقاط کشور با هوای آفتابی زیبای بهاری خواهد بود.
اولین سامانه بارشیسال جدید براساس پیش بینی سازمان هواشناسی روز یکشنبه/ نخستین روز سال ۹۵ /از شمال غرب وارد کشور شد و موجب بارش در بیشتر استانهای کشور شد.
مرکز مدیریت راه های کشور هم در اطلاعیه ای اعلام کرد که محور های ارتباطی کندوان در استانهای البرز و مازندران و هراز در استانهای تهران و مازندران که روز سه شنبه بدلیل بارش برف مسدود شده بود با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.
هم اینک تردد وسایط نقلیه در این محورها برقرار است.
همچنین محور ارتباطی ریگان-ایرانشهر در سیستان و بلوچستان که به علت طوفان شن و عدم دید کافی مسدود شده بود عصر امروز سه شنبه بازگشایی گردید.
سامانه تلفن گویای ۱۴۱ نیز بصورت شبانه روزی آماده ارائه اطلاعات در خصوص وضعیت ترافیک جاده های کشور به هموطنان است.
آخرین گزارشها حاکی است برغم بارش باران دربسیاری از مناطق کشور ،افزایش مسافرت های نوروزی و تردد وسایط نقلیه ، محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا