تکنولوژی

آمریکا استراتژی جدیدی برای امنیت سایبری طراحی کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از رویترز، هدف از استراتژی مذکور ایجاد دستورالعملی برای سیاستگذاری آینده است و خواستار سختگیرانه تر شدن روش های امنیت سایبری در سراسر صنایع مختلف و همچنین ارتقای همکاری بین دولت و بخش خصوصی است.

استراتژی جدید پس از زنجیره ای از حملات هکری گسترده از سوی عوامل داخلی و خارجی در آمریکا و در میانه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین ارائه شده است. در این درگیری از جنگ افزارهای سایبری نیز استفاده شده است.

استراتژی امنیت سایبری جدید آمریکا چین و روسیه را به عنوان تهدیدهای اصلی این کشور معرفی می کند. یک مقام ارشد در گفتگویی با خبرنگاران فاش کرد هدف بخشی از استراتژی جدید کنترل هکرهای روسی است.

این مقام که خواست ناشناس بماند، در این باره می گوید: روسیه به بهشتی برای جرائم سایبری تبدیل شده و باج افزار چالش اصلی پیش روی ما است.

وی در ادامه افزود: سیستم قضایی نمی تواند به تنهایی این چالش را حل کند. ما باید با عناصر دیگر قدرت ملی خود را بررسی کنیم. بنابراین امیدواریم روسیه عواقب فعالیت های مخرب در فضای سایبری را درک کند.

یک مقام ارشد دیگر نیز فاش کرد در این استراتژی ایجاد ائتلاف با شرکای خارجی عنوان شده تا بر روسیه و دیگر کشورها برای تغییر رفتارشان فشار وارد شود. او در این باره گفت: تصور می کنم سال گذشته شاهد برخی موفقیت های چنین ائتلاف هایی بوده ایم.

همچنین در این استراتژی به لروزم ارتقای استانداردهای ترمیم شکاف های امنیتی در سیستم های رایانشی و همچنین اجرایی کردن دستوری اشاره شده که شرکت های سرویس ابر را ملزم به احراز هویت مشتریان خارجی می کند.

حملات باج افزاری یکی از رایج ترین حملات سایبری هستند و طی سال های اخیر طیف وسیعی از صنایع با آن روبرو شده اند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا