اخبار استان ها

جهاد فرهنگی در ژانر کمدی کشور/ اصفهان مادر طنز کمدی ایران است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، ایوب آقاخانی دبیر پنجمین دوره جشنواره تئاتر کمدی در اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: برگزاری جشنواره خندستان یک کار ناشدنی بود اما شهرداری اصفهان این کار را انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان باید عنوان الگوی شهرداری کشور در حمایت از تئاتر به ویژه کمدی شناخته شود بیان کرد: اصفهان جغرافیای است که از ریگ ریگ دشت پهناورش کمدی می‌روید و به عنوان مهد ژانر کمدی کشور شناخته می‌شود.

دبیر پنجمین دوره جشنواره تئاتر کمدی خندستان بیان کرد: تصور نمی‌شد که در این فاصله زمانی بتوان این جشنواره با این وسعت برگزار کرد، اما این جشنواره با همت شهرداری اصفهان اجرا و اهالی تئاتر کمدی کشور در قالب یک رویداد ملی به دور هم جمع شدند.

وی تصریح کرد: هنرمندان نمایش کمدی به معنای کامل کار جهاد فرهنگی انجام می‌دهند و این جهاد چیزی جز لبخند نشاندن بر لب بر مردمان نیست و برگزاری جشنواره خندستان یک کار جهاد فرهنگی است که توانسته در کمتر از دو ماه رویدادی را با ژانر کمدی برگزار کند.

آقاخانی ادامه داد: شهرداری‌های کشور باید از شهرداری این شهر برای حمایت از تئاتر الگو بگیرند.

وی گفت: شهرداری‌ها یا از روی جهالت و یا کاهلی از تئاتر شهر خود حمایت نمی‌کنند که این وظیفه هنرمندان عرصه نمایش است با آگاهی بخشی این دو ویژگی منفی را از شهرداری‌ها بزدایند.

وی اضافه کرد: باید هر شهر بر اساس جغرافیای خود ژانر خود را تعریف کند و هر شهر ژانر کمدی خود را داشته باشد، همچون اصفهان که ژانر کمدی را بر اساس موقعیت جغرافیای خود انتخاب کرد و هم اکنون می‌توان گفت این شهر در حال برندینگ شدن در عرصه بین‌المللی در حوزه ژانر کمدی است.

رئیس پنجمین دوره جشنواره نیز در ابتدای سخنان خود به زاینده رود اشاره کرد و گفت: این رود نیازمند همدلی همه ما است که امیدواریم دوباره این زاینده رود جاری شود.

وی افزود: امیدوارم هنرمندان در کنار زاینده رودی که آب آن در حال کم شدن است روزهای خوبی را در جشنواره خندستان طی کرده باشند و این پیام را فراموش نکنند که زاینده رود نیازمند همدلی همه ما است که امیدواریم دوباره این رود جاری شود.

مجتبی شاهمرادی گفت: جشنواره خندستان در اصفهان به دلیل قدمت این هنر و دارا بود هنرمندان زیادی در این زمینه اهمیت ویژه ای دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تئاتر و افزودن آن به سبد فرهنگی خانوارها افزود: تئاترهای محیطی که در سطح شهر در جشنواره خندستان برگزار شد با استقبال خوب خانواده‌ها مواجهه شد و روزهای خوبی را در این شهر طی کرد.

شاهمرادی گفت: شهر اصفهان طی این روزها به مدد اجراهای بانشاط هنرمندان در جشنواره تئاتر ملی خندستان شهر بانشاط‌تری بود که این امر نشان از کارکردهای مهم این جشنواره را دارد.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: در زمانی که تئاتر کمدی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد،جشنواره تئاتر کمدی خندستان در شهر زیبای اصفهان پدید آمد و امید است در آینده دنبال شود و به بهترین شکل انجام گیرد.

کاظم نظری گفت: امیدوارم در دوره‌های بعدی جشنواره خندستان، شاهد حضور هر چه بهتر کارهای هنرمندان در این جشنواره کمدی باشیم.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا