اخبار استان ها

تجلیل از دانش‌آموزان مسابقه «اگر من شهردار بودم»

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمد مقتومی امروز- جمعه دوازدهم اسفندماه- در آئین تقدیر از دانش‌آموزان برتر شرکت کننده در مسابقه «اگر من شهردار بودم» اظهار کرد: به منظور ایجاد پل ارتباطی بین شهروندان، مسابقه «اگر من شهردار بودم» در قالب نقاشی و دل نوشته در بین دانش‌آموزان مدارس شهر مراغه برگزار شد.

وی گفت: شهرداری تنها نهادی است که تمام شهروندان شهر به صورت مستمر با آن سر و کار دارند و از این حیث مسئولیت این نهاد را سنگین‌تر می‌کند.

شهردار مراغه افزود: باهدف مشارکت دانش‌آموزان در بحث مدیریت شهری و استفاده از پیشنهادات آنان، مسابقه «اگر من شهردار بودم» در قالب نقاشی و دل نوشته با همکاری مدیریت و مجموعه آموزش و پرورش مراغه در تمام مدارس شهر برگزار شد.

مقتومی ادامه داد: بیش از دو هزار دانش‌آموز دل‌نوشته‌ها و نقاشی‌های خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند، که ۲۰ نفر دانش‌آموز شرکت کننده که اثر بهتری ارسال کرده بودند انتخاب شدند.

در ادامه ابراهیم خوشرفتار؛ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه اظهار کرد: دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با ارسال دل‌نوشته و نقاشی خود خطاب به شهردار مهمترین مطالبات و دغدغه‌های شهر را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: تقویت مفاهیم هویتی و احساس تعلق نسبت به شهر، آشنایی دانش‌آموزان با مهمترین معضلات شهری و مبانی فرهنگ شهروندی، تلاش ذهنی برای چاره‌اندیشی مشکلات، افزایش توانایی‌های مدیریتی در کودکان و نوجوانان و تربیت شهروندان مسئولیت پذیر از مهمترین اهداف برگزاری این مسابقه بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی در سنین کودکی لازم است، افزود: دانش‌آموزان با مشارکت خود در مدیریت شهری نقش سازندگی ایفا می‌کنند.

اکبریان؛ رئیس آموزش و پرورش مراغه اظهار کرد: این مسابقه برای نخستین بار در شهر مراغه با هدف ارائه طرح‌ها و پیشنهادات دانش‌آموزان و شهروندان به شهرداری جهت ایجاد فضایی آزاد و صمیمانه برای انعکاس مشکلات و کمبودهای شهر اجرا شد.

وی ضمن قدردانی از شهرداری و دبیرخانه شهر دوستدار کودک برای اجرای این مسابقه، تصریح کرد: برای توسعه شهر همکاری همه شهروندان ضرورت دارد.

به گزارش سرمایه گستران؛ در پایان مراسم از ۲۰ دانش‌آموز برتر شرکت کننده تجلیل به عمل آمد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا