تکنولوژی

تکلیف دستگاههای اجرایی در سال دانش بنیان مشخص شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

دکتر مصطفی قانعی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ارزیابی از شعار سالِ تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «تولید، دانش بنیان؛ کارآفرین» گفت: شعار سال مربوط به «تولید دانش بنیان» بود و همه می دانند که این شعار طی یک سال محقق نمی شود.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری جلساتی بودیم که در راستای تحقق شعار سال گام برداریم، گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همواره چنین جلساتی را برگزار کرده تا نیازهای صنعت به واسطه دانش بنیان ها رفع شود.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، در این جلسات مشخص می شود که چه بخش هایی از صنعت با دانش بنیانها به تولید می رسد؛ این نیاز به برنامه ریزی داشته که معاونت علمی از قبل چنین جلساتی را پایه ریزی کرده بود.

وی با تاکید بر اینکه اما اگر در ارزیابی سال دانش بنیان در سطح کلی دولت بنگریم می بینیم که تصویب ایین نامه هایی در دستگاه های اجرایی اقدام خوبی بود، گفت: این آیین نامه ها در هر دستگاه اجرایی تدوین شد و این قدم خوبی برای تحقق شعار سال بود. به واسطه این آیین نامه هر دستگاهی مشخص کرد در ارتباط با دانش بنیان ها چه وظایفی دارد.

به گفته قانعی، اکنون هر دستگاهی می داند که دانش بنیانی در حوزه خودش به چه معناست.

وی با بیان اینکه البته که دفتر معاون اول ریاست جمهوری، داشبوردی طراحی کرده است، عنوان کرد: به واسطه این می توان تشخیص داد که چقدر دستگاهای مربوطه کار را پیش می برند و در راستای تحقق شعار سال گام بر می دارند. این داشبورد می تواند مقیاس اندازه گیری تحقق شعار سال باشد تا مشخص شود که دستگاههای اجرایی چه میزان در راستای اقتصاد دانش بنیان نقش آفرینی کرده اند.

دبیر ستاد زیست فناوری تاکید کرد: ایجاد این داشبورد نشان داد که دولت مسئله دانش بنیانی را مسئله خودش دانسته و عملکرد دولت در این راستا خوب بوده است.

وی افزود: قبل از سال ۱۴۰۱، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان محور تمام فعالیتهای دانش بنیانی بود که باید با التماس اقتصاد دانش بنیان را در دستگاهها پیش می بردیم اما با تعیین شعار سال همه دستگاهها و وزرا نقش مشخصی در تولید به واسطه دانش بنیان ها و اشتغال آفرینی آنها دارند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا