اخبار استان ها

لزوم تکمیل راه‌های مواصلاتی چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمدیعقوب باقری امروز _شنبه سیزدهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مردم این استان در بارش‌های شدید به‌دلیل کمبود امکانات، نبود زیرساخت‌ها، جاده‌های مواصلاتی ناایمن و نبود ماشین‌آلات راهسازی، راهداری و برف‌روبی رنج‌ها و خسارات بسیاری متحمل شدند و تمام کمک‌ها موقتی بود.

وی افزود: در سفر رئیس‌جمهور ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در تمام زمینه‌ها مصوب شد که ۳,۴۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه وزارت راه و شهرسازی بود اما در پایان سال مالی تنها ۲۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: این استان امکانات خاصی برای مولدسازی ندارد اما حاضر هستیم برف‌های انباشته را برای مولدسازی ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری رفع فقر و محرومیت در شمار هدف‌های اصلی نظام اسلامی است، گفت: پیشرفت همه‌جانبه استان چهارمحال‌وبختیاری در گرو توسعه جاده‌های مواصلاتی و شبکه ریلی و هوایی استان است.

باقری با اشاره به اینکه چهارمحال‌وبختیاری تنها استانی است که راه‌آهن ندارد، تصریح کرد: راه‌آهن مبارکه به شهرکرد تبدیل به معمایی پیچیده برای مردم شده است، همچنین در بارش‌های اخیر نقش حیاتی تونل‌ها و حذف گردنه‌ها به وضوح مشهود بود و این در حالی است که تونل‌های در حال احداث استان، منتظر تخصیص اعتبارات ملی و استانی است.

وی ادامه داد: تکمیل محورهای مواصلاتی استان می‌تواند گام بزرگی در جهت پیشرفت چهارمحال و بختیاری ایفا کند اما اعتبارات کافی نیست و روزانه شاهد تصادفات و از دست رفتن جان افراد در جاده‌ها به دلیل تکمیل نشدن و نامناسب بودن راه‌ها هستیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات راهسازی و راهداری و برف‌روبی شهرکرد مستهلک شده است و پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری در این استان گفت: شهرستان خانمیرزا از سال‌ها پیش چشم‌انتظار گرفتن نمایندگی ادارات و تجهیزات است، البته معتقدم ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد و سپس ارتقای هر منطقه در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی با بیان اینکه توجه به روستاها ضروری است، تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای مجاور باید به نیازهای آنها توجه و به آن‌ها رسیدگی کرد، به‌این منظور یک طرح پیشنهادی در شورای عالی استان‌ها با عنوان مهاجرت معکوس ارائه کردیم تا با ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی در روستاها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، مردم برای حضور در روستاها ترغیب شوند و میزان تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا