اخبار استان ها

تغییر روش باغداری بیش از ۷ درصد باغ‌های ناغان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، بهمن میری امروز _شنبه سیزدهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اهمیت آموزش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها اظهار کرد: آموزش شوراهای اسلامی شهرها و روستاها موضوعی مهم است و اگر قرار باشد به دلیل کم بودن تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهرها نسبت به اعضای روستاها، اعضای شوراهای شهرها آموزش‌های بیشتری دریافت کنند، عادلانه نیست.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده با مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: مقرر شد شش دوره آموزشی در نخستین سال فعالیت شوراهای دوره ششم برگزار شود و دو دوره مدیریت سبز و مقابله با بحران نیز برگزار شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: دفتر امور شهری و روستایی استانداری نیز چنانچه دوره‌ای را مد نظر داشت که شوراهای اسلامی به آموزش آن نیاز دارند، باید به شورای اسلامی استان اعلام کند تا هماهنگی‌های لازم برای برگزاری آن انجام شود.

وی با بیان اینکه روش باغداری و آبیاری سنتی در بیش از هفت درصد مساحت باغ‌های کهن شهر ناغان این استان تغییر کرده است و تأمین اعتبار برای ترمیم کانال سنتی بیش از ۵۰ هکتار زمین فاریاب بزرگ این شهر کهن نیز انجام شده است، افزود: جمعیت بعضی از روستاهای شهرستان کیار قابل توجه است، لذا به‌منظور بهره‌مندی جوانان و ایجاد شادابی و نشاط در روستاها درخواست احداث سالن ورزشی در روستاهای با جمعیت بالا در شهرستان کیار باید از اولویت‌ها باشد تا از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود.

میری از تجهیز خانه‌های ورزش در سراسر استان به‌ویژه در شهرستان کیار خبر داد و گفت: اختصاص امکانات ورزشی به مدارس و توجه به ورزش نوجوانان از ضروریات است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کیار در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در جاده خراجی_دزک که به دستگرد امامزاده و بخش فرخ‌شهر ختم می‌شود، اداره راهداری این استان هیچ‌گونه خدماتی ارائه نمی‌دهد و حتی در فصل سرما، شن‌ریزی و نمک‌پاشی ساده در جاده انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی راه‌های روستایی شهرستان کیار با بیان اینکه مشکلات روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: خط‌کشی راه‌های روستایی از جمله مطالبات مردم شهرستان کیار است.

میری ادامه داد: شوراهای اسلامی نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه باید به رشد شهر کمک کنند و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار فراهم شود، همچنین از ساخت‌وسازهای بدون اساس جلوگیری شود و گذر فرهنگی در شهر شکل گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا