بازار‌های مالی ، بورس و بانک

ریزش دلار تا چه زمان ادامه دارد؟/ منتظر دلار ۴۴ هزار تومانی باشیم؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،قیمت دلار در محدوده ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان در نوسان است. برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد و به زودی دلار وارد کانال ۴۰ هزار تومان می‌شود.

این دسته به خصوص به سفر رافائل گروسی، نماینده آژانس اتمی در ایران اشاره می‌کنند و استناد آنها به خبر توافقی است که منتشر شده است. چراکه در یکی دو هفته اخیر هیات‌ فنی و کارشناسی آژانس به سرپرستی ماسیمو آپارو، معاون پادمانی گروسی در تهران بودند و گفته می‌شود این هیات مذاکرات کارشناسی در مورد مباحث پادمانی را انجام داده‌اند و حالا برخی سفر گروسی را نقطه مهمی برای مذاکرات هسته‌ای می‌دانند و می‌گویند این سفر گام بلندی برای مذاکرات است. اگر چنین باشد بازار باید منتظر ریزش بیشتر قیمت باشد.

اما دسته دوم افرادی هستند که معتقدند بازار اخبار مذاکرات هسته‌ای را پیش خور کرده و این بار کاهش قیمت دلار به چیزی فرای اخبار مذاکرات نیاز دارد و اگر این اخبار نرسد قیمت دلار در همین محدوده می‌ماند.

ریزش دلار تا کجا ادامه دارد؟

برخی دیگر هم معتقدند که قیمت دلار فعلا در حال استراحت است. برزو حق‌شناس می‌گوید دلار در فاز استراحت است و پس از آن است که می‌توان حرکت بعدی آن را حدس زد. به گفته این کارشناس اکنون دلار بالاتر از ارزش واقعی خود است.کارشناسان بازارهای مالی هم معتقدند که ارزش واقعی دلار، ۴۳ تا ۴۴ هزار تومان است.

حق‌شناس تاکید می‌کند که اگر دلار کانال ۵۰ هزار تومان را از دست بدهد، باید منتظر ریزش بیشتر قیمت دلار و ورود آن به محدوده ۴۵ هزار تومان باشیم. به گفته این کارشناس کف قیمت دلار ۴۵ هزار تومان است.

این مساله را حمیدرضا کاهدی، کارشناس بازارهای مالی هم تایید می‌کند و می‌گوید تصور نمی‌شد دلار ه بالای ۵۱ هزار تومان برسد اما رسید. به گفته این کارشناس این روند دو حالت بیشتر ندارد؛ اینکه صعود دلار به پایان رسیده و قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر تثبیت می‌شود. یا اینکه ممکن است یک ریزموج دیگر از این حرکت باقی مانده باشد که این ریزموج می‌تواند دلار را دوباره تا کانال بالاتر پیش ببرد و پس از آن دوباره ریزش کند.

کاهدی عنوان کرد: من سناریوی اول را محتمل‌تر می‌دانم یعنی اینکه دلار روند صعودی خود را تمام کرده باشد؛ با توجه به اینکه این حرکت به روند دلار در کانال ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی نزدیک بوده است، به نظر می‌آید دلار قدرت اصلاح تا زیر کانال ۴۴ هزار تومانی را داشته باشد. البته پشت این ریزش‌های سنگین باید خبر بنیادینی هم باشد.
اما در مجموع برخی از کارشناسان معتقدند که دلار از ارزش ذاتی خود فاصله بسیاری دارد و برای همین معتقدند که روند اصلاح را در پیش می‌گیرد.

:

۳۵۲۱۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا