تکنولوژی

فضانوردان کرو ۶ به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از رویترز، کپسول دراگون خودکار روز پنجشنبه از مقر فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد و حدود ۲۵ ساعت بعد از آن به ایستگاه فضایی بین المللی رسید.

در این کپسول دو فضانورد ناسا، یک فضانورد از امارات متحده عربی و یک فضانورد روس حضور داشتند. کرو دراگون در ارتفاع ۴۲۰ کیلومتری زمین و بر فراز ساحل شرقی آفریقا به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.

البته فرایند پهلوگیری کپسول اندکی به تعویق افتاد. تیم کنترل اسپیس ایکس روی زمین کپسول را در ۲۰ متری ایستگاه فضایی بین المللی به مدت ۲۳ دقیقه متوقف کرد تا تمام ۱۲ قلاب کنترل که برای پهلو گرفتن کپسول به کار می رود را کنترل کند زیرا یک حسگر معیوب حاکی از احتمال خرابی بود.

این مشکل در نهایت پس از فعالسازی نرم افزاری توسط تیم زمینی برطرف شد.

پس از رسیدن کپسول به ایستگاه، خدمه مجموعه ای از کنترل های استاندارد را برای یافتن نشتی و ایجاد فشار در مسیر بین کپسول و ایستگاه قبل از بازشدن دریچه داخلی آن انجام دادند.

این ۴ فضانورد اکنون باید فعالیت های زیادی از جمله بیش از ۲۰۰ آزمایش و نمایش فناوری در فضا را انجام دهند. این فعالیت ها شامل مطالعه رشد سلول های انسانی در فضا یا کنترل مواد احتراقی در میکروگرانش است.

در این سفر استفن باون ۵۹ ساله،( افسر نیروی دریایی آمریکا)، وارن هوبرگ ۳۷ ساله( مهندس الکترونیک) حضور دارند. علاوه برآن سلطان النیادی فضانورد ۴۱ ساله اهل امارات متحده عربی و اندره فدایف ۴۲ ساله مهندس و فضانورد روسی ، ۲ خدمه دیگر ماموریت کرو۶ هستند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا