اخبار استان ها

کاشت بیش از ۱۰ هزار مترمربع فرش گل در سیرجان

امین زند در گفتگویی، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار اصله درخت و ۱۰۰ هزار اصله درختچه در سیرجان کاشته شده است. کاشت گل در بلوار شهید زندی‌نیا، پارک‌های خیابان لقمان حکیم، فردوسی، یاسمن انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح محله به محله از بیست‌وهفتم بهمن‌ماه تا بیست‌وهفتم اسفندماه در محلات مختلف شهر سیرجان افزود: در این طرح به منظور زیباسازی سیما و منظر شهری، فرش گل به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع کاشته شد.

مسئول کمیته زیباسازی شهرداری سیرجان خاطرنشان کرد: جدول‌گذاری و اجرای موزائیک‌فرش در ۱۴ پارک محله‌ای، ساماندهی و احیای درختان، توسعه و نگهداشت فضای سبز در سطح شهر، آذین‌بندی بوستان‌ها، بهسازی و رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی شهر، شست‌وشو و رنگ‌آمیزی وسایل بازی و تندرستی، آب‌نماها و المان‌ها و نصب مبلمان پارکی در دست اجرا است.

وی ادامه داد: خرید المان‌های نوروزی و ماه مبارک رمضان، نورپردازی، اجرای نقاشی‌های دیواری، احیای آب‌نماهای شهری، خرید مجموعه بازی برای کودکان، حذف عناصر نازیبا، پاکسازی و حذف تبلیغات غیرمجاز و رفع نازیبایی‌ها و حذف زواید شهری از دیگر اقدامات سازمان است.

زند با اشاره به رنگ‌آمیزی جداول بوستان‌ها و معابر شهری، پایه‌های چراغ و مخازن زباله سطح شهر اضافه کرد: لایروبی کانال‌ها، تسطیح و پاک‌سازی زمین‌های بایر، وجین علف‌های هرز و رفع موارد سد معبر در دستور کار قرار دارد.

زند تصریح کرد: عملیات روکش آسفالت بخشی از معابر و پیاده‌روهای سطح شهر، ایجاد پارکینگ عمومی، آسفالت خیابان بدر جنوبی و بخشی از خیابان خواجوی کرمانی و معابر هسته مرکزی شهر در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: اجرای سنگ‌فرش بعضی از خیابان‌های اصلی، تأمین روشنایی پارک‌ها، احداث زمین چمن، ایجاد گذرهای گردشگری و تفریحی، لکه‌گیری آسفالت، اجرای ۳۵۰۰ سازه تابلوی اسامی معابر و اصلاح گاردریل‌های سطح شهر، خط‌کشی طولی و عابر پیاده سطح شهر، تهیه و نصب تابلوهای راهنمای مسیر و رفع عیوب آنها در حال انجام است.

مسئول کمیته زیباسازی شهرداری سیرجان گفت: در طرح محله به محله، راه‌اندازی اتوبوس شادی و گردشگری، برپایی نمایشگاه سفره‌های هفت‌سین در فرهنگسرا و اجرای موسیقی محلی در سطح شهر اجرا می‌شود.

زند از ساماندهی مشاغل مرتبط با موارد بهداشتی همانند کارواش‌ها، قالیشویی‌ها، مرغ و ماهی فروشی‌ها به منظور رها نشدن پساب در سطح معابر خبر داد و افزود: تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی شهرداری برای پیشگیری از حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه سوری در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر خواهند شد.

وی از راه‌اندازی غرفه‌های موقت در شش نقطه شهر به منظور تأمین میوه شب عید شهروندان خبر داد و اظهار کرد: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد، جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر، برگزاری روز بازارها و شب بازارها با افزایش روزهای برپایی در ایام عید نوروز و ساماندهی وانت‌بارها و فروشندگان سیار و ثابت در آستانه سال جدید در حال انجام است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا