تکنولوژی

هشتمین دوره هفته «آگاهی از مغز» به پایان رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران به نقل از همزمان با هشتمین سال متوالی هفته آگاهی از مغز در کشورمان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برنامه هایی برای افزایش شناخت و توانمندی های مغز برگزارشد.

به منظور ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار، عملکرد و توانمندی های مغز، امسال به مناسبت هشتمین سال متوالی هفته آگاهی از مغز در کشورمان ویژه برنامه های متنوعی برای افزایش آگاهی و شناخت نسبت به توانمندی های مغز برگزار شد.

هفته آگاهی از مغز با هدف آشنایی با توانمندی های ذهن و مغز و شناسایی و سرعت بخشیدن به تشخیص زود هنگام اختلالات و بیماری های مغزی برگزار و راههای پیشگیری از درمان بیماری های مغزی در مراکز عمومی و علمی برای اقشار مختلف مردم تشریح می شود.

در هفته آگاهی از مغز تلاش می شود با اجرای برنامه ‌های گوناگون آموزشی و علمی نسبت به ارتقای بهداشت و توانمند سازی مغز و راه های جلوگیری از کاهش توانایی مغز اطلاع رسانی شود.

همزمان با برگزاری هشتمین سال متوالی هفته آگاهی ازمغز و با هدف آگاهی بخشی مردم درباره سلامت مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و اداره کل سلامت شهرداری تهران ، کارکردهای شناختی (حافظه ، توجه و تمرکز ) مسافران مترو با نرم افزار کامپیوتری به صورت رایگان در پنج ایستگاه در تهران مورد ارزیابی قرارگرفت.

به مناسبت این هفته ، رویدادهای مختلف حضوری و آنلاین، ویژه والدین و مراقبین کودکان و نوجوانان، معلمان و دانش آموزان در هفته آگاهی از مغز ۱۴۰۱ برگزار شد. در این رویداد ها به معرفی رشد هنجار مهارت‌های شناختی، اهمیت آن‌ها از تولد تا نوجوانی، آشنایی با علائم اختلال های رشدی شایع در این رده سنی پرداخته شد.

برگزاری دو رویداد حضوری با همکاری دو منطقه در تهران با عنوان ۱۰۰۰ روز اول زندگی ویژه والدین و مراقبین، رشد نرمال کودک در ۳ سال اول تولد و آشنایی با علائم اختلالات شایع در این دوران پرداخته شد.

همچنین رویداد حضوری«چگونه توجه و تمرکز نوجوان خود را تقویت کنیم » در منطقه ۴ تهران ویژه والدین و معلمان برگزار و در این برنامه موضوع معرفی توجه، انواع و نقش آن درتحصیل و همچنین آشنایی با اختلالات آن پرداخته شد.

وبینار آموزش با رویکردشناختی ویژه معلمان با همکاری اپلیکیشن شاد برگزار شد. در این برنامه چهارچوب یک معلم شناختی بودن و همچنین فناوری های علوم شناختی در کلاس درس معرفی شد.

از دیگر برنامه های این هفته ویژه دانش آموزان با همکاری اپلیکیشن آموزشی شاد برگزار شد و در آن راههای تقویت مهارت های مغز در نوجوانی و توانمند سازی کارکردهای شناختی معرفی و بررسی قرار گرفت.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا