پیشخوانتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

صلاحیت یکی از منتخبین مجلس اصفهان ،همچنان در هاله ای از ابهام //صندلی پنچم اصفهان در مجلس به چه کسی می رسد ؟

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از ایرنا،رسول زرگرپور روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: یک هفته قبل از آغاز سال نو، شورای نگهبان در نامه ای صحت انتخابات درخصوص چهارنامزد حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان را تایید کرد اما انتخابات یکی از منتخبان این حوزه انتخابیه (مینو خالقی  ) را باطل اعلام نمود.
وی اضافه کرد این منتخب شهرستان اصفهان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیگیریهایی را درخصوص برطرف شدن این مشکل آغاز کرده دفاعیات خود را جمع بندی و از طریق استانداری اصفهان به ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است.
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نامه شورای نگهبان مبنی بر ابطال آراء منتخب مذکور روز ۲۹ اسفند به دفتر استاندار رسیده است، اظهارکرد: من اول فروردین امسال و در تعطیلات نوروز پیرامون این موضوع با وزیرکشور صحبت کردم .
وی تصریح کرد: همچنین اعتراض این منتخب به وزیر کشور اعلام و پس از مکاتبات انجام شده، مقرر شد، این موضوع از سوی ستاد انتخابات کشور پیگیری شود.
زرگرپور اظهارکرد: شورای نگهبان دلیل ابطال اراء ایشان را اعلام نکرده و این موضوع نیز بر ما پوشیده است.
وی با اشاره به اینکه استانداری اصفهان در اسفند سال گذشته پیگیر اعلام نظر شورای نگهبان درباره صحت انتخابات در این استان بود، تصریح کرد: یک هفته قبل از سال جدید، شورای نگهبان در نامه ای صحت انتخابات ۱۵ حوزه انتخابیه اصلی و ۳۵ حوزه فرعی استان اصفهان را تایید کرد.

** درصورت به نتیجه نرسیدن اعتراض منتخب اصفهان ، نفر ششم جایگزین می شود
استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در نامه ارسال شده از سوی شورای نگهبان به برگزاری انتخابات میان دوره ای برای تعیین جایگزین اشاره شده است، تصریح کرد: در صورتیکه اعتراض منتخب باد شده از سوی شورای نگهبان به نتیجه نرسد، باتوجه به سوابق قبلی و آنچه در دوره های گذشته انتخابات اعمال شده است، نفر ششم انتخابات جایگزین خواهد شد زیرا این فرد ۲۶٫۲ درصد آراء را به دست آورده و حائز شرایط است.
زرگرپور درعین حال نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب دانست و افزود: ما به عنوان مجری انتخابات باید بگونه ای عمل کنیم که حق کسی ضایع نشود و انتخابات بصورت قانونی و در صحت کامل انجام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا