اخبار استان ها

حمایت کمیته امداد زرین‌ شهر از دانش آموزان

احمد یوسفی در گفت‌گو با خبرنگار سرمایه گستران با اشاره به طنین‌انداز شدن زنگ نیکوکاری در مدارس شهرستان لنجان، اظهار کرد: در جامعه‌ای که افراد تنها تماشاگر مشکلات هم‌نوعان خود باشند با چالش‌های متعدد روبه‌رو خواهند شد اما در مقابل فرهنگ اشرافی‌گری فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی به عنوان فرهنگی تمدن ساز قرار دارد که همواره تاکید بسیاری بر نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان داشته است.

وی افزود: توجه ویژه مردم ایران به موضوع نوع‌دوستی و کاهش درد و رنج نیازمندان باعث شده در موقعیت‌های مختلف به صورت خودجوش در برنامه‌های کمک رسانی و انجام امور خیر در زمینه‌های مختلف حضور یافته و با این حضور عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی نواختن زنگ نیکوکاری کمک به دانش آموزان نیازمند و ترویج سنت‌های حسنه و فراهم کردن زمینه انفاق و نیکوکاری در جامعه خصوصاً در بین نسل جدید است.

وی ادامه داد: در برخی مواقع فقر به عاملی برای رشد و شکوفایی استعدادهای نیازمندان مبدل می‌شود و این در حالیست که دانش‌آموزان نیازمند بسیاری وجود دارند که پس تحت پوشش قرار گرفتن استعدادهای سرشار و هوش فراوان خود را به منصه ظهور می‌رسانند.

یوسفی اضافه کرد: برخی از دانش آموزان نیازمندان برای رسیدن به موفقیت تنها نیازمند امکانات لازم هستند از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش کرده با شناسایی و تحت پوشش قرار دادن این عزیزان مسیر پیشرفت آنان را هموار سازد.

وی گفت: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) زرین شهر بیش از هزار و ۶۸۳ دانش‌آموز و ۱۳۹ دانشجو را تحت حمایت خود درآورده است تا زمینه تحصیل و طی مسیر موفقیت آنان را هموار کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری همه ساله با همکاری آموزش و پرورش شهرستان لنجان در همه مدارس این شهرستان و با هدف تأمین نیاز دانش آموزان نیازمند در زمینه‌های مختلف و کمک به تقویت استعدادهای آنها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: البته باید توجه داشت که جشن نیکوکاری صرف نظر از هدایایی که در آن جمع‌آوری می‌شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای تأثیرات ویژه‌ای است که باعث گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا