اخبار استان ها

تحول بزرگ در اقتصاد و اشتغال‌آفرینی چهارمحال‌وبختیاری رقم می‌خورد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، موسی طهماسبی امروز _دوشنبه پانزدهم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان اردل با اشاره به مشکلات این شهرستان اظهار کرد: ۱۲ نفر از دانش‌آموزان دختر در بخش میانکوه ترک تحصیل کردند که علت آن نبود سرویس ایاب و ذهاب مدرسه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در شهرستان برای بازسازی‌ها و احداث مدارس جدید افزود: زمانی که مدارس را نوسازی می‌کنند، مانند روستای گندمکار، گل‌شور و ده‌عزیزی مدارس پنج پایه را تخریب می‌کنند و برای سه پایه مدرسه می‌سازند که این موضوع باعث می‌شود طی ۱۰ سال آینده با انبوده جمعیت دانش‌آموزی در مدارس روبه‌رو باشیم و کمبود فضا و کلاس در مدارس نوساز به یک معضل تبدیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مدرسه بهار اندیشه گندمکار سفلی با ۵۷ نفر دانش‌آموز دو پایه تحصیلی دارد که این موضوع باعث اعتراض والدین دانش‌آموزان شده است.

وی با تاکید بر لزوم احداث ساختمان آموزش و پرورش میانکوه، رفع مشکل نبود سرویس برای دانش‌آموزان بخش میانکوه و مرکزی اردل تصریح کرد: بخش کشاورزی و شیلات به دلیل ایجاد اشتغال، ارزش‌افزوده و تأمین منابع غذایی جزو مهمترین و تأثیرگذارترین بخش‌های اقتصادی استان چهارمحال‌وبختیاری محسوب می‌شود.

طهماسبی ادامه داد: پیشرفت‌های حاصل شده در این حوزه مرهون تلاش مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط است، لذا چند طرح بزرگ در استان از جمله طرح هشت هزار هکتاری دیناران، طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب و طرح چهار هزار هکتاری خانمیرزا در دست اقدام است که در صورت همت مسئولان و اختصاص اعتبار ویژه برای راه‌اندازی آن‌ها، تحول بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغال‌آفرینی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه صنایع تکمیلی، شهرک‌های گلخانه‌ای و کشت گیاهان دارویی از جمله مهم‌ترین مسائل در کشاورزی استان است، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی با کشاورزان در زمینه الگوی زراعت متناسب با منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا کشاورزان با آگاهی و علم و دانش می‌توانند کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی را ارتقا دهند؛ همچنین بازدید میدانی مسئولان از پروژه‌های کشاورزی می‌تواند کمک بسیاری به مردم کند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا