اخبار استان ها

اجرای المان‌های قرآنی در ورودی‌های همدان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علیرضا شهابی‌نیا امروز _دوشنبه پانزدهم اسفند_ در جلسه کمیسیون فرهنگی با موضوع فضاسازی قرآنی شهر که به‌مناسبت فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان با حضور اساتید، کارشناسان و صاحب‌نظران قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف جمع‌بندی نظرات پیرامون فضاسازی شهری توسط شهرداری برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله اقداماتی در راستای فضاسازی قرآنی سطح شهر انجام می‌شود، افزود: نصب بنرها و انجام اقدامات فرهنگی نمونه‌ای از فعالیت‌های مدیریت شهری است و با توجه به هزینه‌های صرف شده، امسال در نظر داریم شعاری واحد و متناسب با ماه مبارک رمضان در فضاسازی شهر همدان داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: استفاده از آیات، روایات یا جملات ناب به‌منظور الگوگیری در ایجاد یک شعار واحد و به‌کارگیری آن در بنرها مؤثر خواهد بود، البته پرداختن به موضوع حجاب نیز باید یکی از موارد تأکیدی باشد.

وی آگاهی‌بخشی نسبت به مسائل قرآنی و اجتماعی‌سازی قرآن در جامعه را یک ضرورت دانست و افزود: اختصاص یک صفحه ویژه به قرآن و مسائل قرآنی در روزنامه هگمتانه در ایام ماه مبارک رمضان نیز پیشنهاد خوبی است که باید چگونگی درج مطالب آن با تصمیم‌گیری جمعی انجام شود.

شهابی‌نیا با اشاره به اجرای المان‌های قرآنی در ورودی‌های شهر تصریح کرد: طراحی مورد نظر انجام شده و شهرداری در تلاش برای اجرا و نصب آن‌ها است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: تشکیل یک کمیته تخصصی قرآنی ذیل کمیسیون فرهنگی شورای ششم انجام خواهد شد که در جلسات مداوم این کمیته تصمیم‌های قرآنی لازم با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران اتخاذ می‌شود.

در حوزه فرهنگ قرآن آموزی نگرانی‌هایی وجود دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر صفری‌افلاکی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این جلسه تشکیل یک کمیته تخصصی قرآنی ذیل کمیسیون فرهنگی شورا را اقدامی مؤثر دانست و گفت: در حوزه فرهنگ قرآن‌آموزی و ترویج قرآن نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رویکردها باید به سمت اجرای برنامه‌های مؤثر در حوزه ترویج قرآن باشد، افزود: برنامه‌ها باید به سمتی برود که مردم را با قرآن آشتی دهیم و لذت بهره‌گیری از معارف آن را به مردم بچشانیم.

عضو شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: ضروری است طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی را با رویکرد عمق‌بخشی به دانش قرآنی مردم دنبال کنیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا