تکنولوژی

مجلس به دنبال رشد و شکوفایی صنعت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، با اشاره به آخرین وضعیت توسعه شبکه فیبرنوری، اظهار کرد: کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نزدیک به یک سال است که فعالیت‌های گسترده ای در خصوص «صندوق توسعه شبکه فیبرنوری» آغاز کرده است؛ بر همین اساس موضوع صندوق توسعه شبکه فیبرنوری به منظور دسترسی نهایی شبکه اینترنت ثابت برای مردم در مجلس مدنظر بود و خوشبختانه کلیات طرح یک فوریتی متمرکزسازی منابع مالی توسعه این شبکه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و منتظریم این طرح مربوطه اعلام وصول شود.

وی ادامه داد: در همین اساس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیشنهادی از سوی دولت در خصوص ایجاد صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات مطرح و در کمیسیون تلفیق بررسی شد. این موضوع با پیشنهاد فراکسیون به دلیل وجود ضعف هایی اصلاح شد.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در بند (س) تبصره هفت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ عنوان «صندوق توسعه شبکه ملی اطلاعات» را به «حساب توسعه فیبرنوری» تغییر داد. کرد در همین راستا در کمیسیون صنایع و معادن موضوع  «صندوق توسعه شبکه فیبر نوری» منطبق با لایحه بودجه تکمیل می شود.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با ایراز امیدواری از اینکه تصمیم اتخاذ شده به توسعه شبکه فیبرنوری منجر شود، گفت که در تلاشیم اقدامات و تصمیمات مربوطه باعث رشد و شکوفایی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور شود.

در همین رابطه سهیل یحیی‌زاده رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: طی یکسال گذشته طرح‌های بزرگ ملی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی این کمیته پیگیری شده است؛ طرح «صندوق توسعه شبکه فیبرنوری» از جمله‌ مهم‌ترین مواردی بود که توسط فراکسیون راهبردی در دستور کار قرار گرفت و با برنامه‌ریزی منسجم، طرح‌های کلان و بزرگتری در سال ۱۴۰۲ در حوزه صنعت ICT به عنوان اشتغال‌زا ترین صنعت دنیا در دستورکار قرار دارد.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌ها در حوزه دیتا داده‌کاوی، هوش مصنوعی، توسعه شبکه‌های زیرساخت مخابراتی اعم از نسل پنجم موبایل، توسعه شبکه فیبرنوری،  توسعه زیرساخت‌ حوزه‌های مربوط به مراکز داده، تولید محصولات داخلی و توسعه شبکه‌ فینتک‌ها، مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ است.

یحیی‌زاده با اشاره به اینکه متاسفانه قوانین در این حوزه بسیار قدیمی و نیازمند به‌روزرسانی است، بیان کرد: کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی ارتباط بسیار مناسبی با ارگان‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی اعم از اصناف، اتحادیه‌ها،‌ شرکت‌ها برقرار کرده و مسائل مختلف را با تعامل و همفکری پیش می‌برد تا طرح‌های عملیاتی به منظور انتفاع مردم محقق شود.

منبع خبر : سیتنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا