اخبار استان ها

برای رفع مشکلات مردم از ظرفیت شوراها استفاده شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _دوشنبه پانزدهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به بارش سنگین برف در این استان اظهار کرد: در بارش برف اخیر راه روستاهای بخش بازفت شهرستان کوهرنگ مسدود شد.

وی افزود: منطقه موگویی در بخش مرکزی کوهرنگ، منطقه برف‌گیری است و هر سال به دلیل بارش زیاد برف در آن، جاده روستاهای این منطقه از زمستان تا اواخر بهار مسدود می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای بازگشایی راه‌های روستایی گفت: نیروهای راهداری مشغول باز کردن راه‌ها هستند اما علاوه بر حجم سنگین برف، سخت‌گذر بودن راه‌ها نیز در کنار کمبود امکانات سبب می‌شود فعالیت نیروهای راهداری به‌کندی پیش رود.

وی اضافه کرد: ماشین‌آلات راهداری شامل برف‌خور، نمک‌پاش، بولدوزر و لودر بسیار کم است و جوابگوی نیاز منطقه نیست.

عسگری‌حسنوند تصریح کرد: بیشتر مناطق استان چهارمحال‌وبختیاری با بارش سنگین برف دست‌وپنجه نرم می‌کنند و مناطق جنوبی استان از جمله کوهرنگ، اردل و لردگان وقتی دچار برف سنگین می‌شوند، امکانات لازم برای برف‌روبی و بازگشایی جاده‌ها را ندارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: تردد در جاده‌های سخت‌گذر این استان امکان‌پذیر نیست و امکان گرفتار شدن رانندگان در برف وجود دارد اما اگر سفری ضروری است، رانندگان ضمن اطلاع از هواشناسی و وضعیت راه‌ها امکانات مورد نیاز از جمله وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ و غذا همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: رؤسای ادارات شهرستان‌ها باید از ظرفیت شوراها در سطح آن استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه اعضای شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

عسگری‌حسنوند با اشاره به اینکه شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد شناخت کافی ندارند، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری برقراری ارتباط با بدنه فعال جامعه را موضوعی مهم دانست و افزود: دیدار مدیران با شوراهای اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی تصریح کرد: در سیل اخیر زندگی عشایر نابود شد و چادر عشایری و امکانات نیز به‌طور کامل به آن‌ها نرسید و سهمیه امکانات امدادی نیز که به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد با آمار خسارت‌دیدگان تفاوت بسیاری داشت.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: مردم شهرستان کوهرنگ مطالبات فراوانی در مورد تأمین آب این منطقه از مدیران آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان چهارمحال‌وبختیاری داشتند اما تاکنون به‌رغم خرید چندین متر لوله مشکل رفع نشده است، در همین راستا پاسخگویی شفاف مسئولان از مطالبات بحق مردم است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا