بازار‌های مالی ، بورس و بانک

طلا ارزان شد/ سناریوهای پیش روی فلز زرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران،نگارعلی_ قیمت طلا امروز از بالاترین رقم دو هفته اخیر عقب‌نشینی کرد و با افت یک دلار و ۶۷ سنتی به قیمت هزار و ۸۵۰ دلار و ۹۷ سنت در هر اونس رسید؛ این کاهش قیمت طلا با وجود از سرگیری کاهش ارزش دلار آمریکا اتفاق افتاد.

تمرکز سهامداران این هفته نیز بر اظهارنظرهای جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا و داده های بسیار مهم حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده است.

همه‌چیز به فدرال رزرو باز می‌گردد؛ پاول قرار است در مورد گزارش سیاست پولی شش ماهه منتشر شده در روز جمعه شهادت دهد و بازارها در حال پیش بینی نکاتی در مورد چشم انداز سیاست‌های فدرال رزرو هستند. بنابراین، عقب نشینی مداوم بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز نمی تواند خریداران طلا را به بازار باز گرداند.

بازارها احتمال افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در جلسه ماه مارس را مدنظر دارند، چراکه ارقام خوش‌بینانه اقتصادی نشان‌دهنده حمایت از افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو است. از طرفی با وجود سیاست‌های جنگ‌طلبانه فدرال رزرو، دلار آمریکا نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و با افت ارزش، قیمت طلا را در آخر هفته به بالاترین رقم دو هفته اخیر (بالای هزار و ۸۵۰ دلار) رساند.

معامله‌گران طلا اکنون منتظر داده‌های اقتصادی جدید هستند، در غیاب داده های اقتصادی سطح بالای ایالات متحده، قیمت طلا نشانه‌هایی از پویایی در بازار طلا را حکایت دارد.

روز جمعه، قیمت طلا با بسته شدن روزانه بالاتر از میانگین نزولی ۲۱ روزه متحرک در ۱۸۴۴ دلار بود؛ در حال حاضر دو سناریو رشد و سقوط در مقابل این فلز گران‌بها است. اگر شاخص قدرت نسبی از ۵۰ عقب‌نشینی کند، ریزش بیشتر قیمت طلا را در پی خواهد داشت و اگر خریداران موفق به مقابله با کنترل شوند، افزایش قیمت طلا می تواند از سر گرفته شود.

۲۲۳۲۲۷

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا