استان هااخبار استان هااصفهانحوادثحوادث پلیس

دستگیری قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت و بسته اخبار انتظامی استان اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در یک نزاع دسته جمعی فرد جوانی را به قتل رسانده بود در کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ”حسین بساطی “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر در گیری منجر به فوت، بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۵ فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته توسط ماموران مشخص شد یکدستگاه موتورسیکلت ۳ ترکه با ۴ نفر در محل  درگیر شده  و پس از مصدوم کردن این افراد به وسیله چاقو از محل متواری می شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان عنوان داشت:  هر ۴ فرد مصدوم توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند که یک نفر از آنها بعلت شدت جراحت وارده در بیمارستان فوت کرده  و ۳ نفر دیگر نیز که به شدت زخمی شده بودند در بیمارستان بستری شدند.

سرهنگ بساطی گفت: ماموران بلافاصله اقدامات پلیسی خود را برای شناسایی ضاربان آغاز کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت موفق شدند  محل اختفای آنها شناسایی  و هر ۳ ضارب  را دستگیر کردند که یکی از متهمان در تحقیقات صورت گرفته  به ارتکاب قتل اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان با بیان اینکه  قاتل و سایر ضاربان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و راهی زندان شدند بیان داشت: کینه جوئی و انتقام گیری های شخصی از عمده ترین عوامل نزاع و درگیری بوده که نهایتا منجر به ضرب و جرح و یا قتل می شود.

**انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت به خارج از کشور

گروه استان ها _ اصفهان _ جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای باند ۳ نفره قاچاق سوخت به خارج از کشور و کشف ۲۵۰ هزار لیتر فراورده نفتی به ارزش ۷۵ میلیارد ریال خبرداد.

سردار” محمدرضا هاشمی فر” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان فردی با اقدامات هوشمندانه خود از فعالیت فردی در زمینه قاچاق فراورده های نفتی مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی های تخصصی صورت گرفته مشخص شد این شخص پس از خرید سهیمه خود از پالایشگاه بلافاصله محموله خریداری شده را به صورت آزاد به قاچاقچیان سوخت به فروش می رسانده و محموله خریداری شده به جای انتقال به محل توزیع به محل دیگری منتقل می شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: در ادامه ماموران پس از اطلاع از فروش یک محموله سوخت به یکی از قاچاقچیان بلافاصله خودروی فرد قاچاقچی را تحت تعقیب قرار دادند  و سرانجام در یک اقدام به موقع و ضربتی خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۲۰ هزار لیتر فراورده نفتی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه با اعترافات راننده خودرو، انبار دپوی سوخت قاچاق نیز شناسایی و در بازرسی از مخزن های ثابت که در این انبار تعبیه شده بود ۲۳۰ هزار لیتر فراورده نفتی قاچاق کشف شد.

سردار هاشمی فر با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش مجموع سوخت های مکشوفه  را ۷۵ میلیارد ریال برآورد کردند اظهار داشت: در این عملیات ۳ نفر دستگیر و تحویل مرجع قضائی شده و تلاش برای شناسایی و دستگیری سایر افراد مرتبط در دستور کار قرار دارد.

**تبلیغ، فروش وآموزش ساخت مواد محترقه در فضای مجازی جرم است

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گفت: افرادی که اقدام به ایجاد سایت، وبلاگ یا کانال جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت ترقه‌های دستی و مواد محترقه در فضای‌ مجازی و شبکه های اجتماعی کنند ، توسط پلیس فتا شناسایی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : برخی از افراد در زمینه آموزش، نحوه تهیه و ساخت ترقه و مواد محترقه فعالیت می‌کنند و متاسفانه بارها شاهد وقوع اتفاقات و حوادث ناگوار در این خصوص بوده‌ایم، لذا خانواده‌ها باید دقت داشته باشند تا فرزندان آنها با استفاده از این سایت‌ها به دنبال ساخت مواد محترقه خطرناک نباشند و در دام کلاهبرداران و سودجویان گرفتار نشوند.

وی با اشاره به آسیب‌های استفاده از مواد منفجره، گفت: در سال‌های اخیر افراد زیادی خصوصاً جوانان و نوجوانان، دچار سانحه ناشی از انفجار و سوختگی شده‌اند و در برخی موارد جان خود را در اثر ساخت مواد محترقه و منفجره از دست داده‌اند.

این مقام انتظامی افزود: دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت باعث شده تا این عزیزان با استفاده از بستر فضای مجازی و بدون توجه به تبعات و عواقب این امر در خانه دور از چشم والدین اقدام به خرید مواد اولیه و ساخت مواد محترقه و انفجاری دست ساز کنند که با کوچکترین سهل انگاری حوادثی را شاهد خواهیم بود که در پی آن صدمات جسمی جبران ناپذیر و خسارت مادی به همراه دارد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به فروشندگان و گردانندگان سایت‌های و کانال‌های آموزش ساخت مواد محترقه گفت: افرادی که در زمینه طراحی و ایجاد سایت و یا وبلاگ به جهت تبلیغ، فروش و آموزش ساخت مواد انفجاری دست‌ساز و مواد محترقه در فضای مجازی فعالیت دارند توسط پلیس فتا، شناسایی و به مقام قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خطرات آموزش ساخت مواد محترقه و منفجره شهروندان و کاربران در صورت مشاهده سایت‌ها و کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تبلیغ فروش و یا ساخت مواد محترقه و منفجره می‌کنند، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰) یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی اعلام کنند.

**کشف بیش از ۱۰ هزارعدد انواع مواد محترقه در”گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”گلپایگان”از کشف ۱۰ هزار و ۲۴۲ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”علی اصغر محمدی”در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی کسب اخبار مبنی بر تهیه، توزیع و نگهداری انواع مواد محترقه غیر مجاز و خطرناک توسط اشخاصی در سطح شهرستان گلپایگان بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : در این راستا ماموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی ضمن حصول اطمینان از صحت موضوع و با هماهنگی مرجع قضائی به محل های شناسایی شده اعزام و در بازرسی های صورت گرفته موفق به کشف ۱۰ هزار و ۲۴۲ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه ارزش مواد محترقه مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است تصریح کرد: در این راستا ۲ متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی در پایان ازشهروندان درخواست کرد با توجه به نزدیکی به چهارشنبه آخر سال، کنترل و مراقبت بیشتری نسبت به جوانان و فرزندان خود داشته باشند تا دچار آسیب ها و خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه خطرناک نشوند و در صورت داشتن هرگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش و یا نگهداری مواد محترقه مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ گزارش کنند.

دستگیری فروشنده مواد محترقه در” کاشان“**

گروه استان‌ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”کاشان” از کشف ۳ هزار و ۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و دستگیری یک متهم در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ”ایرج کاکاوند” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر تخلف یک واحد صنفی در زمینه فروش مواد محترقه غیر مجاز در این شهرستان بررسی موضوع در دستور کارمأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی از صحت اخبار اطمینان حاصل کرده و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این واحد صنفی متخلف موفق به کشف ۳ هزار و ۲۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اشاره به این که در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد بر لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها به فعالیت کودکان و نوجوانان در ایام آخرسال تأکید و خاطر نشان کرد: مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک و پیش‌ساز آنها می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به افراد وارد کند لذا از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از فعالیت افرادی در این زمینه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۱۸ دستگاه خودروی مسروقه در”نجف آباد“**

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان”نجف آباد” از دستگیری ۴۱ نفر سارق و کشف ۱۸ دستگاه خودروی مسروقه در اجرای طرح مقابله با سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ”میثم گوهری آرانی” در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در راستای اجرای طرح ذوالفقار با هدف مقابله با سرقت و دستگیری سارقان و مالخران ماموران انتظامی این فرماندهی موفق شدند با اقدامات هوشمندانه پلیسی تعداد ۴۱ سارق سابقه دار را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی آن ها را در مخفیگاه هایشان دستگیر کنند.

وی افزود: در این طرح همچنین تعداد ۱۸ دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتور سیکلت مسروقه و ۶۸ فقره سایر سرقت ها کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به این که متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند در از همکاری مردم نجف آباد با پلیس تشکر کرد و گفت: پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تامین نظم و امنیت شهروندان تلاش می‌کند و لازم است مردم نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت، هرگونه مورد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**راهکارهای پیشگیری از سرقت منزل

گروه اجتماعی _ اصفهان _ صرف کردن هزینه ای برای مجهز کردن منزل خود به تجهیزات مدرن و نرده های دزد گیر و … بهتر از به وجود آمدن ناراحتی ها و استرس های ناشی از وقوع سرقت های احتمالی و احیاناً از دست دادن اموال با ارزش خود است.

امروزه با پیشرفت بشر در زمینه های مختلف، راه های نفوذ سارقان و مجرمان به طور چشمگیری کاهش یافته که از آنجمله می توان به بکارگیری تجهیزات مدرن برای مقابله با سرقت منازل اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، یک ضرب المثل قدیمی ایرانی است که می گوید “مالت را سفت بچسب و همسایه را دزد نکن” این ضرب المثل نشان می دهد که از قدیم الایام مردم به استفاده از اصول ایمنی در مراقبت اموال و دارایی های خود اعتقاد داشتند و استفاده از تجهیزات مدرن برای حفظ اموال به یک فرهنگ عمومی در بین مردم در آمده بوده است.

چیزی که این روزه ها کمتر شاهد آن هستیم زیرا تحقیقات پلیس نشان می دهد که بیشتر سرقت های منزل، خودرو، موتورسیکلت، مغازه و … ناشی از سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی از سوی مالباختگان رخ داده است.

متاسفانه امروز بسیاری از مردم اعتقادی به هزینه کردن برای تهیه ابزارها و تجهیزات پیشرفته ضد سرقت و یا کارهای هزینه بری که می تواند آنها را در برابر سارقان ایمن نگهدارد ندارند. این درحالی است که روزانه هزینه های بسیاری برای تهیه اموال و وسایل جدید صرف می شود اما هزینه ای برای نگهداری آنها پیش بینی نمی شود.

در اینجا این سوال پیش می آید که آیا صرف کردن هزینه ای ناچیز برای خریدن قفل پدال و فرمان و دزدگیر و یا هزینه پارک وسیله نقلیه در پارکینگ، صرف کردن هزینه ای برای مجهز کردن منزل خود به تجهیزات مدرن و نرده های دزد گیر و … بهتر از به وجود آمدن ناراحتی ها و استرس های ناشی از وقوع سرقت های احتمالی و احیاناً از دست دادن اموال با ارزش خود نیست.

پس چه بهتر که بکاربستن توصیه ها و هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات ضد سرقت را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و راه را برای سارقان ببندیم و امنیت جامعه خود را به یاری پلیس و دستگاه های قضایی بالا ببریم. با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم در این جا تعدادی از تجهیزاتی که می تواند منازل را در برابر نفوذ سارقان ایمن نگهدارد را معرفی می کنیم:

۱-درهای ضد سرقت

این در ها که در انواع مختلف ساخته شده اند به صورت کنترلی، لمسی با شناسایی انگشتان دست مالکان و یا رمز عبور و … هستند و از ایمنی بسیار بالا و مقاومی برخوردارند و نفوذ هر سارقی را به منازلی که دارای چنین درهایی باشند غیر ممکن می کند.

۲-استفاده از چراغ های تایمردار

از این چراغ ها می توان در زمانی که مالکان به مسافرت های طولانی مدت می روند استفاده شود.این چراغ به طور اتوماتیک و براساس تنظیمات صورت گرفته در ساعات روز خاموش و در ساعات شب روشن می شوند و سارقان به همین دلیل احساس می کنند که ساکنان منزل را ترک نکرده اند.

در این جا باید گفت متاسفانه بسیاری از مردم به غلط موقع مسافرت رفتن یک یا چند عدد از چراغ های منزل خود را روشن می گذارند این درحالی است که وقتی سارقان با چراغ هایی که هم در روز و هم در شب روشن هستند متوجه عدم حضور ساکنان در منزل خواهند شد و این شیوه مناسبی برای گمراه کردن سارقان نمی باشد.

۳-استفاده از آیفون های تصویری هشدار دهنده

اخیراً آیفون های تصویری هشداردهنده ای به بازار آمده که با وجود نبودن ساکنان منزل این آیفون ها به طور اتوماتیک صدای ضبط شده ساکنان را که هنگام زنگ زدن اعلام می کنند ” کیه” را پخش کرده و سارقان به تصور اینکه در منزل افراد ساکن وجود دارند قید سرقت منزل را می زنند.

۴-استفاده از صندوق امانات بانک ها

متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل هزینه نکردن اموال و دارایی های با ارزش خود شامل سکه های طلا و وجوه نقد را در گاو صندوق های منازل و حتی در کمد لباس نگهداری می کنند،که باید گفت این گونه کارها زمینه سرقت از منازل آنها را بیشتر می کند وعمل آنها نوعی سهل انگاری در نگهداری اموال محسوب می شود در حالی که آنها می توانند با ثبت نام و پرداختن هزینه ای جزیی به بانک از صندوق امانات آنها برای نگهداری اموال با ارزش خود استفاده کنند و همیشه نیز در آسودگی و اطمینان کامل بسر ببرند.

۵- استفاده از نرده ها، شیشه های دودی و دزدگیر ها و دوربین های مداربسته

در پایان می توان به چند نمونه دیگر از ابزارها و تجهیزات مدرن امروزی که می تواند منازل را در برابر سارقان ایمن نگهدارد همچون نرده های دزدگیر، استفاده از آژیرخطر، نصب شیشه های مخصوصی که قابل دید از بیرون نیستند بر روی پنجره ها و دوربین های مداربسته اشاره کرد.

بیاییم با فرهنگ سازی عمومی در بکارگیری تجهیزات نگهدارنده و رعایت اصول ایمنی و هشدارهای انتظامی امنیت جامعه خود را بالا برده و خودمان پلیس خود باشیم و زمینه جرم و تخلف و مورد بزه قرار گرفتن را به سارقان ندهیم.

تهیه و تنظیم: سرهنگ” حسین تُرکیان”، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا