اقتصادی

۶۰۰ مجوز پرواز فوق‌العاده برای ایام نوروز امسال صادر شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از وزارت راه‌وشهرسازی، جعفر یازرلو از صدور ۶۰۰ مجوز پرواز فوق‌العاده در مسیرهای داخلی و خارجی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و اظهار کرد: برای عملیات پروازهای نوروزی سال ۱۴۰۲ که از بیست‌وپنجم اسفندماه آغاز و تا بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، حدود پنج هزار و ۵۰۰ پرواز برنامه‌ای و منظم در مسیرهای داخلی برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به‌منظور رفاه حال مسافران و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، همچنین با توجه به افزایش تقاضا برای مسافرت‌های نوروزی، علاوه بر مجوز پروازهای برنامه‌ای، حدود ۳۵۰ مجوز فوق‌العاده برای مسیرهای داخلی در بازه زمانی مذکور صادر کرده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری کاهش تأخیرات، توانایی، توانمندی و پاسخ‌گویی مناسب و به‌موقع توسط شرکت‌های هواپیمایی را از شروط سازمان هواپیمایی کشوری در موافقت با صدور مجوزهای بیشتر در مسیرهای داخلی و خارجی در عملیات نوروزی امسال عنوان کرد و گفت: چنان‌چه شرکت‌های هواپیمایی تقاضای افزایش پرواز بیشتر در بازه زمانی مذکور را داشته باشند، این درخواست از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مورد اجابت قرار خواهد گرفت.

یازرلو در پاسخ به ابهامات مطرح شده درباره افزایش پروازهای خارجی افزود: پروازهای خارجی نه تنها افزایش نیافته بلکه به دلایل افزایش نرخ ارز و تحولات بازار و شرایط کشور ترکیه بعد از وقوع زلزله، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۲۲۰۰ مجوز پروازهای برنامه‌ای و تقویمی توسط سازمان هواپیمایی کشوری صادر شده که با مجوز حدود ۲۵۰ پرواز فوق‌العاده در این مسیرها موافقت شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر اینکه حفظ و استمرار خطوط پروازی در ۳۶ مقصد خارجی برای اقتصاد ملی و شرکت‌های هواپیمایی ضروری است، گفت: علاوه بر استفاده هموطنان در این پروازها، دانشجوها، موضوعات حوزه درمانی، اقتصادی و تجاری نیز مورد توجه قرار دارند.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا