اخبار استان ها

آغاز غرس ۴ هزار اصله نهال در زرین‌شهر

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار سرمایه گستران، کاشت درخت را یکی از اقدامات ارزشمند و خداپسندانه دانست و اظهار کرد: درخت نماد آبادانی، سرسبزی، خرمی و مظهر زندگی است و برهمین اساس توجه به کاشت و نگهداری درختان و توسعه فضای سبز سبب لطافت هوا و افزایش آسایش و رفاه شهروندان می‌شود.

وی رختان را اسطوره‌های سبز مقاومت دانست و افزود: کاشت نهال‌های کوچک که در هفته منابع طبیعی و ایام مختلف سال غرس می‌شود یادگارهایی برای نسل‌های آینده است برهمین اساس تلاش شد با دعوت از نسل جدید برای غرس درخت در روز درختکاری، اقدامی فرهنگی و با هدف ترویج حفظ سرمایه‌های ارزشمند توسط نسل‌های مختلف انجام شود.

شهردار زرین شهر توسعه فضای سبز شهری را در راستای کاهش آلایندگی هوا امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آلودگی هوا و گردوغبار از جمله مباحث است که امروزه به دلایل مختلف با آن مواجه هستیم از این رو توسعه فضای سبز با هدف کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا از جمله معضلاتی است که گریبانگیر شهرهای ایران از جمله زرین شهر است، ادامه داد: زرین شهر، شهری پرتراکم به لحاظ مباحث شهرسازی، استقرار صنایع بزرگ آلاینده است و این مسئله باعث شده تا نیاز به فضای سبز شهری بیش از پیش احساس شود.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه مهمترین نقش فضای سبز در شهرها، کارکردهای محیط زیستی آن است، اضافه کرد: سال گذشته بیش از سه هزار اصله نهال در خطه طلایی ایران غرس شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال بیش از چهار هزار اصله نهال در زرین شهر غرس خواهد شد.

غرس ۲۵۰ اصله نهال در پارک‌های محله‌ای

وی چالش کمبود و بحران آب را یکی از مشکلات مطرح در گسترش فضای سبز و بوستان‌ها در شهرهای ایران دانست و تصریح کرد: طی سالیان گذشته به دلیل خشک شدن زاینده‌رود با تنش‌های آبی مواجه هستیم از این رو در راستای جلوگیری از مشکلات کم آبی در زمینه گسترش فضای سبز شهری مطالعات مختلفی انجام گرفته تا درختانی در فضای سبز شهری غرس شوند که رشد خوب با عمری طولانی داشته و از سوی دیگر با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری داشته باشند.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به غرس ۲۵۰ اصله نهال مثمر در بوستان‌های شهر، گفت: بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری با کارکردهای مختلف هم چون ریه‌های تنفسی شهر عمل کرده و در ایجاد فرصت برای گذران اوقات فراغت و ایجاد نشاط روحی و روانی و ارتقای زندگی شهروندان نقش آفرین هستند از این رو به سمت کاشت درختان مثمر در پارک‌های محله‌ای و معابر کم تردد حرکت کردیم که که با ساختار شهری نیز سازگار هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا