تکنولوژی

سیگنال‌های افت قیمت بیت کوین

فردای اقتصاد: در برنامه این هفته فردای کریپتو به بررسی شرایط حاکم بر بازار و روند احتمالی آن پرداخته شده است. بر اساس داده‌های آنچین و با توجه به دیتای بررسی شده،اصلاح رخ داده در بازار،اصلاح سالم و به دور از ریسک‌های سنگین است که می‌تواند سبب ریزش های شدید شود و اصلاح صورت گرفته برای برخی فعالین بازار قیمت را جذاب کرده است.

در صورت عدم ایجاد ریسک جدی در داده های بازار و مفروضات فعلی، این اصلاح اگر ادامه دار باشد می‌تواند به جذاب تر شدن قیمت‌ها برای فعالین بازار کمک کند،  و با شروع خریدهای بیشتر و جدی‌تر در بازار قیمت بتواند صعودی دوباره را تجربه کند.

این موضوع در کنار سخنرانی پاول، ریئس فدرال رزرو، انتشار داده‌های نرخ بیکاری و همچنین احتمال ورشکستگی بانک سلیورگیت، احتمال افت قیمت در بازار را بالا می‌برد. با توجه به دیتاهای منتشر شده احتمال سقوط این بانک زیاد است.

در پرونده ویژه این هفته نیز به اوردینال‌ها پرداخته شده است. از اواخر دی ماه که هیجانات در مورد Ordinals افزایش یافت، اختلاف نظر زیادی میان اعضای Community بیت کوین در مورد مفید بودن یا مضر بودن این پدیده ی جدید برای بیت کوین به وجود آمد. این اختلاف نظرها از دو جنبه ی فنی و اجتماعی مطرح شده‌اند. از جنبه ی فنی، مخالفان اعتقاد دارند که افزودن این فایل ها باعث افزایش شدید حجم بلاک‌چین می‌شود و فرآیند ایجاد node Full بیت کوین را برای افراد دشوار می کند.

همچنین، این گروه اعتقاد دارند که تخفیف ۷۵ درصدی فعال شده در ارتقای Segwit برای استفاده در Lightening ایجاد شده است که راهکاری برای پرداخت با کارمزد پایین‌تر است. این افراد اعتقاد دارند که استفاده از این کاهش کارمزد برای Inscription نوعی سواستفاده است. از سوی دیگر، موافقان Ordinals اعتقاد دارند که با توجه به اینکه این موضوع می تواند موجب علاقه‌مندی کاربران شود و همچنین، آن‌ها را با جزییات بیشتری از شبکه بیت کوین درگیر کند، می‌تواند به نفع فراگیری بیشتر بیت کوین در میان کاربران عمل کند. همچنین، با توجه به اینکه Inscriptionها باعث افزایش کارمزد شبکه شده‌اند، این امر در آینده و زمانی که پاداش استخراج هر بلاک کم شده است، باعث افزایش درآمد کاربران می شود و در بلندمدت می تواند برای بیت کوین بسیار مفید باشد. از نظر مفاهیم اجتماعی، مخالفان به اینکه Ordinals بیت کوین را از هدف اصلی خود یعنی شبکه پرداخت دور می کند، اصرار می ورزند و موافقان اعتقاد دارند این کار، بیت کوین را برای کسانی که انتظاراتی بیش از پرداخت دارند مجددا جذاب خواهد کرد.

منبع خبر : فردای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا