اخبار استان ها

ایده‌کاپ دوازدهم ترکیب هنر و صنایع‌دستی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، علی صالحی امروز _سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در آئین اختتامیه ایده‌کاپ دوازدهم (طراحی نمادهای شهری با صنایع دستی ترکیبی و خلاق)، اظهار کرد: از مشارکت هنرمندان شهر که مجموعه مدیریت شهر را برای برگزاری این رویداد خلاقانه یاری کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: فناوری‌های موجود موجب شده است به حافظه تاریخی کمتر توجه شود، اما آنچه به ما در روزهای فراموشی و زودگذر بودن خاطره‌ها کمک می‌کند، پاس داشتن هویت خودمان به عنوان یک اصالت است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید عناصر هویتی و اصالت بخش را به زندگی و فضای فرهنگی گره بزنیم، خاطرنشان کرد: لازم است به ترکیب کردن علوم و فنون در رشته‌های مختلف بپردازیم تا خروجی‌های آن تولیدات جذاب و متناسب با ذائقه نسل جدید باشد و نشانه‌های میراثی و اصالت هویتی ما را با ظاهر جدید و سلیقه متفاوت به عرصه جامعه و زندگی بیاورد که این ایده کاپ همه این ویژگی‌ها را دارد.

صالحی با بیان اینکه ایده‌کاپ دوازدهم مدیریت شهر ویژگی ترکیب کردن صنایع‌دستی با هنرهای شهری را دارد، تصریح کرد: به صحنه آمدن هنر و اصالت صنایع‌دستی در سطح شهر که به زندگی مردم گره می‌خورد، کمک می‌کند که در تاریخ از ما به عنوان میراث داران خوبی یاد کنند و ما را حافظ تاریخ شهر و فرهنگ ایران اسلامی بدانند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های شهر اصفهان و ۲۰۰ رشته صنایع‌دستی ثبت شده آن عناوینی همچون شهر خلاق صنایع‌دستی و شهر جهانی صنایع دستی پاسداری کنیم و آنها را به صحنه بیاوریم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه در عرصه بین‌المللی قابلیت رقابت و طرح موضوعات جدیدی با محوریت صنایع‌دستی آمیخته به حوزه مدیریت شهری را داریم، گفت: در این راستا ضرورت دارد تا برای خروجی این رویدادها فرآیندنگاری خوب و روندنگاری انجام شود، خروجی‌هایی که قابلیت بهره‌برداری را در فضای شهری داشته باشد.

صالحی افزود: این رویدادها آغازی بر هم‌زیستی حوزه صنایع‌دستی و فعالیت‌های مدیریت شهر است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا