پیشخوانعناوین اخبار

فوتبال انتخابی جام جهانی؛ پیروزی پرگل ایران در آغاز سال

به گزارش سرمایه گستران، در این دیدار که پنجشنبه شب در حضور ۳۰ هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، ملی پوشان جوان ایران با چهار گل حریف خود را مغلوب کردند و نخستین دیدارشان را در سال جدید با یک پیروزی پرگل پشت سر گذاشتند.
احسان حاج صفی در دقایق ۳۲ و ۶۵ از روی نقطه پنالتی، سردار آزمون در دقیقه ۶۰ و علیرضا جهانبخش در دقیقه ۷۸ برای تیم ایران گلزنی کردند.
در این دیدار، سفید پوشان ایرانی با آرایشی تهاجمی وارد زمین شدند تا صعود خود را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ افزایش دهند.
شاگردان کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، با کنترل میانه میدان، پاس های تکضرب و کوتاه قصد داشتند تا از کناره ها و خلاء پشت مدافعان میانی هند به دروازه حریف نزدیک شوند.
احسان حاج صفی و وحید امیری از جناح چپ و رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش از جناح راست، سانترهای زیادی را بر روی دروازه هند ارسال کردند، اما درخشش گاپریت سینگ سنگربان و مدافعان حریف مانع از گلزنی بازیکنان ایران شد.
حملات همه جانبه سفید پوشان ایرانی در نیمه نخست ادامه یافت تا اینکه تیم کشورمان بر روی خطای مدافع هند مقابل جهانبخش صاحب یک ضربه پنالتی شد و حاج صفی نخستین گل بازی را به ثمر رساند.
بازی تهاجمی بازیکنان ایرانی در اواخر نیمه نخست از کناره ها ادامه یافت اما درخشش سینگ سنگربان هند باعث شد تا ملی پوشان کشورمان با حداقل گل زده راهی رختکن شوند.
نیمه دوم با تفکرات تهاجمی سفید پوشان ایرانی آغاز شد و ملی پوشان بارها از کناره ها دروازه حریف را تهدید کردند اما مقاومت سنگربان هند مانع از گلزنی مهاجمانی ملی پوش فوتبال ایران شد.
حملات پر دامنه بازیکنان ایرانی ادامه یافت تا اینکه تیم ایران بر روی یک ضربه کرنر از جناح چپ و ضربه سردار آزمون مهاجم تیم روستوف روسیه به گل رسید.
تیم ایران پنج دقیقه بعد صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد و حاج صفی سومین گل ایران را به ثمر رساند.
عطش گلزنی بازیکنان ایرانی در اواخر بازی فروکش نکرد به طوریکه تیم ایران بر روی یک ضد حمله سرعتی پاس دیدنی داریوش شجاعیان و حرکت انفرادی جهانبخش به چهارمین گل خود دست یافت تا ملی پوشان با توجه به اختلاف گل زده فراوان نسبت به تیم عمان با خیالی آسوده آخرین دیدار خود را برابر این تیم عربی برگزار کنند.
تیم ملی فوتبال ایران روز دهم فروردین ماه در آخرین دیدار خود در مرحله دوم انتخابی در ورزشگاه آزادی تهران میزبان تیم عمان خواهد بود.
ترکیب بازیکنان دو تیم در این بازی به شرح زیر بود:
تیم ایران: محمد رشید مظاهری، پژمان منتظری (سید جلال حسینی از دقیقه ۸۳)، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی (داریوش شجاعیان از دقیقه ۶۸)، وحید امیری، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی (کریم انصاری فرد از دقیقه ۶۵) و سردار آزمون
تیم هند: گاپریت سینگ، ابولانگ خونگجی (پریتام کوتال از دقیقه ۲۰ )، آگوستین فرناندز، ساندش، بیکاش جیرو (خابرا سینگ از دقیقه ۳۶)، لالپخولا جی جی، پرونای هالدر، اودانتا سینگ، چاران نازاری (لالچوان ماویا از دقیقه ۶۵) ، نارایان داس، رولین
جدول رده بندی گروه چهارم :
۱- ایران ۱۷ امتیاز ( ۷بازی)
۲- عمان ۱۱ امتیاز (۶ بازی)
۳- ترکمنستان ۱۰ امتیاز (۷ بازی)
۴- گوام ۷ امتیاز (۷ بازی)
۵- هند ۳ امتیاز (۷ بازی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا