اخبار استان ها

المان ها باید متناسب با فرهنگ مردم ساخته شود

شعبان جعفری در گفتگویی، اظهار کرد: شهرداری بندرانزلی برای اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۲، جلسات متعددی برگزار کرده است تا این نهاد، شهر را برای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران نوروزی آماده کند.

وی افزود: در طرح استقبال از بهار، رفت‌وروب و شست‌وشوی معابر، پاک‌سازی مبلمان شهری، لکه‌گیری و ترمیم آسفالت، رنگ‌آمیزی جداول، خط‌کشی معابر، آماده‌سازی اماکن تفریحی، پارک‌ها و بوستان‌ها و سرویس‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: در نزدیکی میدان مرکزی شهر، پارکینگ خودرو توسط بخش خصوصی ایجاد شده است و در ایام تعطیلات نوروز، محوطه شهرداری بازگشایی می‌شود تا مسافران برای پارک خودرو با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه شهر انزلی در زمان حضور مسافران با مشکل ترافیک و کمبود پارکینگ مواجه است، تصریح کرد: زمین‌های زیادی در شهر انزلی وجود دارد، که بلااستفاده مانده است، لذا از مالکان آنها درخواست داریم با تبدیل این زمین‌ها به پارکینگ موقت، برای خود درآمد بسیار خوبی کسب کنند و شهرداری نیز این آمادگی را دارد تا نسبت به آماده‌سازی، شن‌ریزی و تسطیح زمین آن‌ها اقدام کند.

جعفری از شهرداری انزلی نسبت به طراحی و ساخت المان‌های شهری و نوروزی انتقاد کرد و گفت: المان نماد و معرف فرهنگ و هویت هر شهر است، لذا باید متناسب با فرهنگ بومی مردم آن منطقه طراحی و ساخته شود.

وی تاکید کرد: ماهی و مشاغلی همچون صید و صیادی، توربافی و نوغانداری سمبل و نماد انزلی هستند، بنابراین المان‌های این شهر نیز باید براساس این نمادها طراحی و ساخته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، به احتمال زیاد جشنواره‌های نوروزی پس از اذان مغرب و افطار در محوطه شهرداری برگزار خواهد شد.

به گزارش سرمایه گستران، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا