اخبار استان ها

برنامه‌های مثبتی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری پیش‌بینی شده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، حمید بادامی‌نجات امروز _پنجشنبه هجدهم اسفندماه_ در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان که با حضور اعضای کمیسیون، مدیران و کارشناسان شهرداری، فعالان گردشگری و خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارت کشور تغییرات زیادی را در زمینه عناوین تعرفه به شوراهای اسلامی سراسر کشور ابلاغ کرده است، تعرفه عوارض شهرداری همدان در زمان قانونی مصوب شد.

وی با بیان اینکه تصویب تعرفه عوارض سالانه جزو وظایف شورای اسلامی شهر است، افزود: بودجه ۱۴۰۲ شهرداری همدان نشان می‌دهد بر اساس سیاست‌های شورای اسلامی برای سال آینده، برنامه‌های مؤثر و مثبتی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه برای حوزه مسکن تمهیداتی اندیشیده شده و در بعضی از نقاط تا حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد تخفیف و تسهیلات در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: به منظور حمایت از تولید مسکن در سال ۱۴۰۲ برای انبوه‌سازان تخفیف‌هایی در نظر گرفته‌ایم و در این زمینه دستگاه‌های دیگر نیز باید همانند مدیریت شهری از این بخش حمایت کنند.

بادامی‌نجات با بیان اینکه برای بلندمرتبه‌سازی در بعضی از نقاط شهر نیز تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: این تخفیف‌ها مناطقی که به دامنه کوه الوند منتهی است را شامل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری بسته‌های مختلفی از سال‌های گذشته به ویژه در هتل‌ها وجود داشت، عوارض ساخت هتل و مهمان‌پذیر در مناطق سه و چهار رایگان و تخفیف‌ها در مناطق یک و دو بیشتر از ۴۰ درصد لحاظ شده است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اهمیت حفظ و احیای بناهای واجد ارزش تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در راستای حمایت از بافت واجد ارزش، مرمت، نگهداری و احیا، تمام عوارض بهره‌برداری، تغییر کاربری، مرمت و ساخت را رایگان کرده که اقدامی برای زنده نگهداشتن و ایجاد ارزش افزوده در این مناطق است.

بادامی‌نجات با تاکید بر اینکه از تجربیات موفق دیگر شهرها در حوزه گردشگری باید الگو گرفت، گفت: در حوزه جذب به‌ویژه در زمینه اماکن واجد ارزش، بخشی از مشکلات مربوط به ضوابط است و انتظار می‌رود با تسهیل‌گری در راستای تقویت صنعت گردشگری استان و به تبع آن توسعه شهر همدان گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه همدان می‌تواند مقصد آخر هفته تهرانی‌ها و استان‌های همجوار باشد و تاکنون نتوانستیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم، افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه باید انجام و بستر ارائه خدمات به گردشگران فراهم شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری در حوزه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری اضافه کرد: در بررسی بودجه حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری در کمیته گردشگری مرکز پژوهش‌ها، از نظرات و پیشنهادهای صاحب‌نظران، اساتید و فعالان این حوزه استفاده شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا