اقتصادی

استقرار گروه‌های خدمت‌رسان به مسافران نوروزی در ورودی شهرها جهت کاهش تصادفات

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، ستاد سفرهای نوروزی به ریاست شهریار افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل این وزارت، به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد و طی آن، مدیران کل راه‌وشهرسازی استان‌های گیلان، اصفهان و فارس به ارائه گزارشی از برنامه‌های استان در طرح نوروزی پرداختند.

در این جلسه علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه‌وشهرسازی و رئیس شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان اصفهان، مجموعه اقدامات به عمل آمده در راستای استقبال از سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ توسط دستگاه‌های اجرایی تابعه این وزارت را در استان ارائه کرد و از هماهنگی‌های لازم میان ستادهای مختلف نوروزی استان خبر داد.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت راه‌وشهرسازی مبنی بر ساماندهی امدادخودروی جاده‌ای و ایجاد ایستگاه‌های فرهنگی در محورهای پرتردد ۳۰ کیلومتری شهرها که بیشترین تصادفات را دارند، اقدامات و هماهنگی‌های لازم در استان اصفهان به عمل آمده است.

رئیس شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این رابطه با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و سایر دستگاه‌های مرتبط، گروه‌هایی در ورودی شهرها مستقر شدند.

قاری‌قرآن گفت: با توجه به تقارن سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان، برنامه‌ریزی و تمهیداتی در سطح استان اصفهان برای مسافرانی که به لحاظ شرعی امکان روزه‌داری را ندارند به عمل آمده، همچنین در ورودی‌های شهرها، ایستگاه‌های راه‌آهن، فرودگاه و پایانه‌ها به این موضوع توجه شده است.

وی کنترل قیمت‌ها را در ایام نوروز حائز اهمیت مطرح کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، با دستگاه‌های مرتبط در کنترل قیمت‌ها هماهنگی شد تا در محدوده‌هایی که ارتباط مستقیمی با راه‌وشهرسازی دارند، قیمت‌ها اعم از بلیط و خدمات مرتبط کنترل شود، همچنین در این خصوص با سایر بخش‌ها و ستادهای استانی نیز هماهنگی لازم به عمل آمد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به برگزاری مستمر شورای هماهنگی راه‌وشهرسازی در راستای استقبال از سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۲ گفت: مدیران کل دستگاه‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی در استان به همراه کارشناسان مرتبط در این جلسات حضور دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم نیز به عمل آمده است، همچنین گزارش‌های اقدام‌ها و جمع‌آوری اطلاعات نیز به صوت متمرکز در این اداره‌کل انجام می‌شود.

قاری‌قرآن با تأکید بر اینکه مردم شایسته بهترین خدمت‌رسانی‌ها هستند، تصریح کرد: هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم در استان اصفهان انجام شده تا در ایام نوروز ۱۴۰۲ این خدمت‌رسانی به بهترین شکل و در راستای آسایش افراد صورت پذیرد.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا