پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سه سینما شب در کمپ پارک های قشم ایجاد می شود

احمد رئیسی روز جمعه  افزود: این سینماها برنامه های شاد و مفرح شبکه های سراسری و فیلم های روز شبکه خانگی را پخش می کنند.
به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،رئیس کمیته خدمات شهری و عمرانی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اضافه کرد: کمپ پارک های جزیره زیرساخت های خوبی برای رفاه مسافران قشم فراهم کرده است و به صورت رایگان در اختیار این قشر قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه احداث این کمپ پارک ها سال ۹۴ در سفر نوروزی رئیس جمهوری به قشم صادر شده است، گفت: در این چارچوب ساخت ۱۲ کمپ در نقاط مختلف جزیره با هدف تکریم مسافران نوروزی در دستور کار معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.
رئیسی اضافه کرد: عملیات ساخت ۹ کمپ در شهرهای قشم، درگهان، سوزا و چند روستای پرتردد جزیره، از نخستین روزهای سال گذشته آغاز و با شروع تعطیلات نوروزی، بخش قابل توجهی از مسافران در این کمپ ها مستقر شدند.
رئیس کمیته خدمات شهری و عمرانی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با بیان اینکه امنیت این کمپ ها با کمک نیروی انتظامی به خوبی تامین شده است، گفت: ایجاد نمازخانه، سرویس های بهداشتی، حمام و فضای پارک خودرو از امکانات ایجاد شده در این کمپ پارک هاست.
رئیسی یادآور شد: به دلیل کاشت گل های فصلی، ایجاد فضای سبز، نصب امکانات بازی کودکان و ورزش بزرگسالان، این کمپ ها در طول سال به صورت پارک نیز قابل استفاده هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری شمار زیادی از مسافران جزیره در کمپ شهر قشم در ساحل جنوبی، کمپ پارک ساحلی شهر درگهان، کمپ چهار هزار متر مربعی محصور شده در روستای هلر و کمپ پارک های ساحلی سوزا و سلخ اسکان یافته اند.
جزیره قشم با حدود ۱۱۷ هزار نفر جمعیت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت، شامل ۱۳۵ کیلومتر طول و عرض متوسط ۱۴ کیلومتر در جنوب کشور و در میان آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از ۲۲ کشور جهان بزرگتر است.
این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری از جمله نخستین ژئوپارک بین المللی خاورمیانه از امتیاز ویژه در اقتصاد کشور برخوردار است و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و دیدن جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می کنند.
از طرف دیگر با سرد شدن هوای نقاط مختلف ایران در نیمه دوم سال، این جزیره به دلیل آب و هوای معتدل، پذیرای خیل گردشگر داخلی و خارجی است که اوج این سفرها را می توان در تعطیلات نوروز مشاهده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا