اخبار استان ها

ابطال اسناد معارض زمین‌های کشاورزی از خواسته‌های بحق مردم است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، غلامرضا چهلگردی امروز _پنجشنبه هجدهم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: شوراهای اسلامی به‌منظور پیشبرد امور باید اتحاد و همدلی خود را حفظ کنند.

وی افزود: تفکر منطقه‌ای در شوراهای اسلامی فرادست نباید حاکم شود بلکه اعضای شورای استان چهارمحال‌وبختیاری، نماینده تمام استان و شهرستان‌ها هستند و باید برای کل استان برنامه داشته باشند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در جلساتی که شوراهای اسلامی این استان با حضور مدیران برگزار می‌کنند، مشکلات به‌گونه‌ای جمع بندی و ارائه شود تا بتوانند مصوبه در مورد مجوز و اعتبارات لازم را دریافت کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکلات اجتماعی استان چهارمحال‌وبختیاری، تاکید کرد: طرح‌های انتقال آب این استان از جمله موضوعاتی است که تنش‌های اجتماعی بسیاری را به‌دنبال داشته است، لذا برای رفع این مشکل توسط شوراهای اسلامی پیگیری این موضوع بیش از پیش باید در دستور کار قرار گیرد.

چهلگردی اضافه کرد: چنانچه هر دستگاهی از مجموعه شوراها درخواست کمک داشت، حامی دستگاه‌های فرهنگی استان چهارمحال‌وبختیاری خواهیم بود و با ارائه راهکارهای عملی، همکاری لازم را خواهیم کرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: این فضا می‌تواند با تغییر فرم و سبک زندگی در حوزه فرهنگی و اجتماعی مؤثر باشد و با ایجاد یک الگو در راستای رشد و سقوط جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به میزان بالای تولید در شهرستان سامان تاکید کرد: صادرات نیز همانند تولید باید در استان چهارمحال‌وبختیاری مورد توجه قرار گیرد تا زمینه مناسب برای اشتغالزایی در این استان فراهم و به رفع مشکل بیکاری کمک شود.

چهلگردی با بیان اینکه شهرک صنعتی شماره یک و دو شهرستان سامان با مشکل تأمین آب سالم مواجه است، گفت: خط لوله انتقال آب از تصفیه‌خانه این شهرستان به شهرکرد از مجاورت این شهرک‌ها عبور کرده و دارای یک منبع مشترک است، لذا تأمین آب از خواسته‌های بحق صاحبان کارگاه‌های مستقر در شهرک‌ها است، رفع مشکلات شهرک صنعتی شماره یک شوراب صغیر و تسریع در راه‌اندازی شهرک شماره دو این روستا نیز درخواست دیگر افراد است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی مردم شهرستان سامان صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود بوده که دارای سند مالکیت به نام اشخاص و کشاورزان است، اضافه کرد: رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی این شهرستان از خواسته‌های بحق و قانونی مردم آن است که درخواست پیگیری توسط متولیان را داریم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان سامان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش و جاده چهار خطه سامان-تیران به‌عنوان کریدور ورودی از سمت استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با تماشاگر و اعطای مجوز به کشاورزان برای ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغ‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا