اخبار استان ها

استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان و مجمع خیرین مدرسه‌ساز

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیداحمد هاشمی امروز _ پنجشنبه هجدهم اسفندماه _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: به منظور شناسایی مشکلات شورای اسلامی شهرستان‌ها پس از برگزاری جلسه با مدیران شهرستانی، باید صورتجلسه‌ای به همراه مصوبات به شورای استان جهت پیگیری‌های نهایی ارسال شود.

وی با اشاره به حاشیه‌های بی‌اثر در صحن جلسات شوراهای اسلامی، افزود: در مواردی جلسات شورا به بحث‌هایی کشیده و موضوع اصلی جلسه از دستور کار خارج می‌شود که مهمترین آفت این جلسات است؛ برنامه‌ریزی باید به نحوی انجام شود که در موضوعی به جمع بندی واحد برسیم.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شوراهای اسلامی مسائل و مشکلات موجود را در جلسات مطرح و در قالب یک مطالبه اصلی و مهم به نمایندگان شهرستان در شورای اسلامی استان اطلاع‌رسانی کنند.

هاشمی با اشاره به اهتمام در فرهنگ‌سازی برای احداث مدارس خیرساز در تمام شهرستان‌ها، تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت‌های شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری و مجمع خیرین مدرسه‌ساز برای نیل به اهداف مشترک، پیشنهاد می‌شود تفاهم‌نامه‌ای منعقد و بندهای آن به‌صورت ویژه پیگیری شود تا شاهد محرومیت‌زدایی در فضاهای آموزشی سطح استان باشیم.

وی گفت: فاضلاب شهر پردنجان و کارشناسی نادرست درباره انشعابات آن، لوله آب‌رسانی شهر چلیچه و احداث نشدن مدرسه خیرساز حضرت خدیجه (س) در شهر چلیچه با وجود تأمین ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران، چهاربانده نشدن جاده جونقان، خرید قلعه جونقان، لایروبی‌نشدن رودخانه گشنیزجان و بهره‌برداری نکردن از شبکه بهداشت روستای چغاهست علی‌رغم واگذاری زمین از مشکلات بارز شهرستان فارسان است که رفع آن‌ها نیاز به رسیدگی و همت مسئولان دارد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استان چهارمحال‌وبختیاری جزو استان‌های کم برخوردار بوده و محرومیت‌های زیاد آن باعث مشکلات متعددی در سطح استان شده است، شهرستان فارسان علاوه بر این مشکلات دارای معضل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار است، اما اصلی‌ترین مسئله آن آب آشامیدنی است.

هاشمی گفت: مجتمع‌های صنعتی و دامپروری در این شهرستان بسیار کم و کوچک است؛ لذا اجرای طرح‌های گردشگری و زودبازده در قالب کارگاه‌های خانگی از جمله تولید پوشاک و پرورش مرغ خانگی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: نقش روستاییان در توسعه و پیشرفت کشور باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد، چراکه با توجه به مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها، تخلیه روستاها و بررسی آمار و شاخص‌های مرتبط با عمران روستایی، وضعیت اقتصادی، درآمد و بیمه‌های تأمین اجتماعی، مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاییان مطلوب ارزیابی نمی‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا