اخبار صنعت، معدن و تجارت

جزئیات طرح فروش یکپارچه خودرو اعلام شد/ثبت‌نام از ۲۶ اسفندماه آغاز می‌شود

به گزارش سرمایه گستران، امید قالیباف اظهار کرد: با رشد ۴۰ درصدی تولید خودرو در کشور، امکان عرضه‌های گسترده و حذف قرعه کشی در قالب طرح یکپارچه عرضه خودرو فراهم شده است.

وی افزود: همانطور که قول داده بودیم در پایان سال ۱۴۰۱، دیگر فروش خودرو به صورت قرعه کشی وجود نخواهد داشت و طرح تخصیص یک پارچه فروش خودرو از روز شنبه _بیستم اسفندماه_ اجرایی می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: این طرح شامل سه مرحله است که در مرحله نخست از بیستم اسفند تا بیست‌وسوم اسفند، افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که متقاضیان مبلغ یکصد میلیون تومان را در آن داشته باشند.

به گفته قالیباف، شرایط عمومی قرعه کشی‌ها مانند نداشتن پلاک فعال، داشتن گواهینامه، رهن یک ساله سند خودرو به نام خودروساز و … همچنان وجود دارد.

وی افزود: پس از بیست‌وسوم اسفند، پالایش داده‌ها که معمولاً یک تا دو روز زمان می‌برد، از بیست‌وششم اسفند تا بیست‌وهشتم اسفند متقاضیان واقعی که احراز شرایط شده‌اند می‌توانند برای ثبت نام خودروهای مورد نظرشان اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: هر شخصی می‌تواند برای هر مدل خودرویی که می‌خواهد ثبت نام کند و در فهرست انتظار خودروی مورد نظر قرار گیرد.

قالیباف ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۲ مرحله دوم اتفاق می‌افتد که بر اساس آن و برنامه‌ریزی‌های تولید خودروسازان، خودروی شخص متقاضی در زمان بندی مشخص به نام شخص متقاضی، زمان تحویل خودرو برایش مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله سوم تکمیل وجه است که بر اساس قیمت روز شورای رقابت تعیین می‌شود و قیمت‌های امروز ملاک تحویل خودرو نخواهد بود. متقاضیان می‌تواندد از بیستم اسفند برای ثبت نام به سامانه esalecar.ir مراجعه کنند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا