اخبار استان ها

بهره‌برداری از سبزه میدان زنجان پس از ۳۴ سال/توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در اراک

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، «توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در اراک»، «مجموعه اقدامات ترافیکی شهرداری اصفهان برای نوروز ۱۴۰۲»، «توزیع ۱۴ هزار نهال مثمر به صورت رایگان میان شهروندان»، «امانتدار فضای سبز شهری هستیم»، «بهره‌برداری از فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از ۳۴ سال»، «حفظ فضای سبز شهر اصفهان در شرایط کم‌آبی» «بازتعریف دوباره سمنان در مسیر جاده ابریشم»؛ «حیات در حیاط» به مدارس اصفهان رسید / افزایش کیفیت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در باغ فدک»، «۳۰ اقدام شهرداری مشهد برای برگزاری جشن‌های مهدویت»؛ «چالش ضایعاتی‌ها در منطقه ۱۴ اصفهان + پاسخ مسئولان»، از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهروکلانشهر سرمایه گستران قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در اراک

احمد حسنی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از توزیع ۱۵۰ هزار اصله نهال در هفته درختکاری خبر داد؛ و گفت: به منظور ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و مشارکت شهروندان در حفظ و توسعه فضاهای سبز شهری، به مناسبت هفته درختکاری و سهیم کردن شهروندان در توسعه سرانه فضای سبز، توزیع نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بین شهروندان در حال انجام است.

توزیع ۱۴ هزار نهال مثمر به صورت رایگان میان شهروندان

ابوالقاسم محی‌الدینی، شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به برنامه‌های شهرداری در هفته درختکاری گفت: ۱۴ هزار نهال مثمر به صورت رایگان میان شهروندان توزیع می‌شود.

بهره‌برداری از فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از ۳۴ سال

علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان در مراسم افتتاحیه پروژه سبزه میدان با بیان اینکه ایده پروژه فاخر سبزه‌میدان از سال ۱۳۶۸ شکل گرفت، تاکید کرد: طی ادوار مختلف اقداماتی جهت تملک ملک و اراضی این منطقه توسط شهرداری انجام شده است.

وی افزود: فاز جنوبی پروژه سبزه میدان شهر زنجان پس از ۳۴ سال انتظار در آستانه عید نیمه شعبان با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید.

بازتعریف دوباره سمنان در مسیر جاده ابریشم

بازتعریف دوباره سمنان در مسیر جاده ابریشم یکی دیگر از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

بازتعریف جایگاه سمنان در مسیر جاده ابریشم با ارائه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی وابسته به نظام مردم‌نهاد تقسیم آب رودخانه در شهر از جمله شبکه باغ‌راه‌های متصل به استخرهای شش‌گانه، تصویر متفاوتی از سمنان را به عنوان مقصدی تازه جهت گردش و تفریح برای شهروندان و گردشگران ارائه می‌کند.

علی‌اکبر بنی‌اسدی، کارشناس شهری و گردشگری در این رابطه گفت: فضاهای شهری و بازآفرینی این فضاها به‌ویژه فضاهای تاریخی و قدیمی با هدف جذب بازدیدکنندگان شهر می‌تواند تا حد زیادی بازار گردشگری مسافرانی را شکل دهد که برای دیدن فضاهای تاریخی، تجربه تاریخ و لذت بردن از فضاهای سنتی به‌ویژه باغ‌راه‌ها و باغ‌های سنتی به سفر و گردشگری می‌پردازند.

وی افزود: تاکید بر بازآفرینی باغ‌راه‌ها و خانه‌های قدیمی می‌تواند صنعت گردشگری شهر سمنان را از حالت رکود خارج کند.

این کارشناس گردشگری خاطرنشان کرد: با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی سمنان، گردشگری فضاهای شهری با تاکید بر بازآفرینی باغ‌راه‌ها در کنار خانه‌های تاریخی، زمینه رشد فراوانی دارد، هرچند که موقعیت جغرافیایی سمنان و وجود باغات درون شهر، زمینه را برای بروز استعداد گردشگری کشاورزی نیز فراهم می‌کند.

۳۰ اقدام شهرداری مشهد برای برگزاری جشن‌های مهدوی

علی نجفی، قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: شهرداری به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) گوشه و کنار شهر را آماده برگزاری جشن‌ها کرده است و با انجام ۳۰ اقدام شاخص از سوی مدیریت شهری، امشب و فردا شهر غرق در سرور میلاد منجی عامل بشریت خواهد شد.

چالش ضایعاتی‌ها در منطقه ۱۴ اصفهان

برخی شهروندان اصفهانی از وجود انبارهای غیرمجاز ضایعاتی در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان که گاهی محلی برای خرید و فروش مواد مخدر است و زیبایی شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گلایه‌مند هستند.

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان، در این خصوص اظهار کرد: شهرداری‌ها در زمینه ضایعات و مشاغل مزاحم از دو ماده قانونی شامل بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند پیروی می‌کند.

وی با اشاره به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها افزود: این بند به مشاغل مزاحم اشاره دارد و طبق آن شهرداری می‌تواند، محل را پلمب کند.

مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند درباره جمع‌آوری بازیافت غیرمجاز پسماند و جریمه ریالی بابت آن است که طبق آن شخص جریمه می‌شود، اما این قوانین بازدارنده نیست زیرا بند ۲۰، محل را پلمب می‌کند و مستأجر به مکان دیگری می‌رود و این ماده نیز شخص را جریمه می‌کند.

وی با بیان اینکه جریمه ماده ۱۶، تا یک میلیون تومان است و در مقابل سود کلان جمع‌آوری مواد ضایعات و دیگر اقدامات همچون خرید و فروش مواد مخدر، به هیچ عنوان بازدارنده نیست، گفت: این افراد جریمه را با کمال میل پرداخت می‌کنند و به‌کار خود ادامه می‌دهند.

کریمی تاکید کرد: این موضوع را با فرماندار اصفهان نیز مطرح و تاکید کردم که حوزه قضائی کشور باید وارد شود و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی برای اجرای حکم عمل کند.

حفظ فضای سبز شهر اصفهان در شرایط کم‌آبی

مجید عرفان‌منش، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر فضای سبز شهر اصفهان را به شیوه کم‌آبیاری، حفظ می‌کنیم، گفت: امروز باید به داد فضای سبز شهر اصفهان برسیم تا آلودگی هوا، بیماری‌ها و سرطان‌ها در شهر کاهش یابد.

وی افزود: حدود یک دهه با خشکسالی و کمبود شدید آب مواجه بودیم که این موضوع، مشکلات بسیار زیادی را در مسیر حفظ فضای سبز و توسعه آن برای ما ایجاد کرد.

مجموعه اقدامات ترافیکی شهرداری اصفهان برای نوروز ۱۴۰۲

حسین حق‌شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها، فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، راه‌اندازی خطوط اتوبوس گردشگری و تسهیلات عبور و مرور مرکز گردشگری ناژوان از اقدامات خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ این معاونت خواهد بود.

امانتدار فضای سبز شهری هستیم

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوره‌های مختلف مدیریت شهری با چنگ و دندان برای حفظ فضای سبز تلاش شده است تا این موهبت از این کلان‌شهر گرفته نشود، گفت: تلاش می‌کنیم این امانت را با شرایط بهتر تحویل آیندگان دهیم تا شرمنده آن‌ها نباشیم.

«حیات در حیاط» به مدارس اصفهان رسید / افزایش کیفیت ارائه خدمات به مسافران نوروزی در باغ فدک

سیدعلی معرک‌نژاد؛ مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: آئین درخت‌کاری با شعار محوری «حیات در حیاط»، آغاز شده است و تلاش کردیم ریشه‌های حیات و زندگی را به سمت شهروندان ببریم تا با کمک دانش‌آموزان در مدارسی که ظرفیت کاشت درختان به‌ویژه درختان مثمر وجود دارد، درخت‌کاری داشته باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا