اخبار صنعت، معدن و تجارت

یک ماشین اروپایی با اصالت آلمانی در راه ایران / عکس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ،اشکودا کاروک که با تکنولوژی و قوای محرکه گروه فولکس واگن به تولید رسیده از کیفیت و استانداردی در سطح خودروهای اروپایی بهره می‌برد؛ به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۹ لقب پرفروش‌ترین محصول اشکودا را از آن خود کرد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا کنیم.

بخش طراحی

اشکودا کاروک برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ روانه بازارهای هدف از جمله چین، اسلواکی، روسیه و جمهوری چک شده و توانسته در این کشورها حضور موفقی را تجربه کند. نسل این خودرو تاکنون تغییر پیدا نکرده، اما در سال ۲۰۲۲ یک نسخه فیس لیفت آن با تغییرات جزئی روانه بازار شده است.

اشکودا کاروک از طراحی ساده، اما منظمی بهره می‌برد. عدم وجود خطوط و حجم‌دهی‌های زیاد در این خودرو باعث شده تا بتواند در بازارهای هدف نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.

در کابین این خودرو نیز همانند نمای بیرونی شاهد طراحی ساده‌ای هستیم. هرچند کابین آن همانند خودروهای چینی به‌روز و پیشرفته به‌نظر نمی‌رسد، اما دارای ارگونومی مناسبی بوده و راننده می‌تواند به امکانات مختلف دسترسی مناسبی داشته باشد.

مشخصات فنی اشکودا کاروک

اشکودا کاروک در بازارهای جهانی با قیمت بیش از ۲۵ هزار دلار به فروش می‌رسد، اما نسخه‌هایی از این خودرو که در بازار چین به فروش می‌رسند کمتر از ۲۰ هزار دلار بوده و برای واردات به ایران مناسب هستند. این خودرو در بازار چین با دو موتور قابل سفارش است. مدل پایه این کراس اوور به یک موتور ۱.۲ لیتری توربو مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

نسخه قدرمندتر این خودرو نیز از موتور ۱.۴ لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولید شده از این دو پیشرانه توسط گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

یک ماشین اروپایی با اصالت آلمانی در راه ایران / عکس

اشکودا کاروک به دلیل مهندسی اروپایی خود نسبت به چینی‌ها هم‌رده خود در بازار ایران عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت. این خودرو در نسخه ۱.۲ لیتری ظرف مدت ۱۱.۱ ثانیه و در نسخه ۱.۴ لیتری ظرف مدت ۹.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو در نسخه ۱.۲ لیتری به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۸ لیتر و در نسخه ۱.۴ لیتری نیز حدود ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

معایب و مزایا

از مزایای اشکودا کاروک می‌توان به مصرف سوخت پایین، تکنولوژی فولکس واگن آلمان و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد. مواردی چون طراحی ساده و زیاد نبودن آپشن‌ها نیز جزو معایب این خودرو به‌شمار می‌روند.

۵۸۵۸

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا