اخبار صنعت، معدن و تجارت

رشد ۱۷.۷ درصدی ارزش صادرات در سال جاری

به گزارش سرمایه گستران، سیدرضا فاطمی‌امین در آئین آغاز دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بزرگ‌ترین ثروت یک کشور سازمان‌های آن است، اظهار کرد: تشکل‌ها و سازمان‌ها، فعالیت‌های اصلی را انجام می‌دهند؛ حاکمیت می‌تواند اهداف مشترک را ترسیم و زیرساخت را فراهم سازد و با ایجاد تسهیل‌گری و انجام نظارت به ایجاد سازمان‌های قوی کمک کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم همدلی و تعامل با اتاق‌های بازرگانی برقرار شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم این همراهی دولت و بخش خصوصی تداوم داشته باشد زیرا برای انتخابات، اقدامات گسترده‌ای انجام شد که امیدواریم سرآغاز یک تحول جدید باشد تا اتاق‌ها با یکدیگر و در همکاری با حاکمیت به اعتلای اقتصاد کشور کمک کنیم.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه آمار کلان گویای اقدامات خوب و حرکت به سمت رشد است، خاطرنشان کرد: براساس اعلام مرکز آمار، شاهد رشد پنج درصدی صنعت در ۹ ماهه امسال بودیم و رشد بخش معدن هم پس از چند سال، مثبت شده است.

فاطمی‌امین با بیان اینکه صادرات در سال جاری ۱۷.۷ درصد رشد ارزشی را تجربه کرده است، گفت: در بخش واردات ۱۶.۹ درصد رشد داشتیم که بخش عمده آن مربوط به کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای می‌شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه صادرات افزایش داشته است، اظهار کرد: در سال جاری ۱۶ درصد واردات کالاهای واسطه‌ای و ۵۱ درصد کالای سرمایه‌ای رشد داشته درحالی‌که واردات محصولات مصرفی هشت درصد کاهش را تجربه کرده است.

منبع: ایرنا

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا