بازار‌های مالی ، بورس و بانک

۸۰ ورزشکار قمی در رشته شمشیر بازی بیمه شده‌اند

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، علی قنبری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در استان قم کلاس و کارگاه‌های مختلف در زمینه شمشیربازی برگزار و به عنوان یکی از واحدهای عمومی در دانشگاه قم، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تدریس شد و تلاش کردیم این رشته را به دانشجویان بشناسانیم.

وی افزود: وقتی رشته شمشیربازی را در قم راه‌انداختیم مربی در این زمینه نداشتیم و از تهران مربیان را دعوت می‌کردیم، ویسی یکی از قهرمانان رشته شمشیربازی در استان قم ساکن شد و مربی تیم‌های ما هستند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان قم با بیان اینکه موضوع مربی شمشیربازی از تجهیزات مهم‌تر است، بیان کرد: هر چقدر هنرجو و ورزشکار به رشته شمشیربازی اضافه شوند در این زمینه اقدام به تربیت مربی می‌کنیم، مربی در رشته شمشیربازی ظرفیت تدریس به ۵ نفر را دارد و باید به صورت انفرادی به ورزشکاران تدریس کند.

قنبری عنوان کرد: سال جاری مسابقاتی در کشور برگزار شد و در همه رده‌ها شرکت کردیم که در زمینه امیدها شرکت‌کننده داشتیم، در المپیاد استعدادهای برتر شرکت کننده داشتیم و در آقایان رنکینگ ۱۴ و ۱۵ را داشتیم و قرار شد در اردوی استعدادهای برتر دعوت شوند.

وی ادامه داد: در برخی مسابقات آقایان در دو رشته بیشتر از بانوان شرکت کردند که مسابقات چند جانبه در تهران تحت عنوان جام پایتخت گرامیداشت دهه فجر برگزار و مقام سوم تیمی را در این مسابقات کسب کردیم که نخستین مدال تاریخ شمشیربازی قم در رقابت برون استانی است.

رئیس هیئت شمشیر بازی استان قم تصریح کرد: مهم‌ترین رویدادی که امسال شرکت کردیم لیگ برتر شمشیر بازی بود که با دو تیم در بخش آقایان شرکت کردیم، تیم صنایع گچ نگین قم با حضور بازیکنان تیم ملی که در خدمت گرفته بودیم در مسابقات شرکت کرد، تیم دیگر به صورت بومی و با میانگین سنی ۱۷ سال در مسابقات شرکت کرد که دور برگشت این مسابقات در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

قنبری گفت: در زمینه فرهنگی فعالیت‌های مختلفی در سطح هیئت شمشیربازی استان برگزار کردیم که مهم‌ترین آن روز جهانی شمشیربازی است که بازتاب مناسبی داشت.

وی با اشاره به خرید تجهیزات شمشیربازی گفت: تعداد افراد کمی در زمینه فروش تجهیزات این رشته وجود دارند، ولی با برنامه‌ریزی صورت گرفته همه وسایل مورد نیاز را خریداری و یک عدد دستگاه امتیازآوری را از فدارسیون گرفتیم، در زمینه ارتباط با رسانه‌ها تلاش کردیم خبرگزاری‌ها و صدا و سیما فعالیت‌های ما را پوشش دهند و بازتاب مناسبی داشته باشد.

رئیس هیئت شمشیربازی استان قم تصریح کرد: گلچینی از قهرمانانی که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند در هیئت شمشیربازی استفاده می‌کنیم، در دور برگشت حضور قدرتمندتر در مسابقات خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم در لیگ بانوان حضور قدرتمند داشته باشیم، میزبانی از اردوهای تیم ملی از جمله اهداف مورد نظر است تا ورزشکاران از تجربه‌های تیم‌های ملی  بهره‌مند شوند.

 شرکت مربیان شمشیربازی استان در کمپ آموزشی بین‌المللی 

قنبری ادامه داد: ۲۴ و ۲۶ اسفندماه کمپ بین المللی با حضور مدرس روسی ویژه مربیان بین المللی برگزار می شود که با توجه به رایزنی های صورت گرفته یک مربی آقا و خانم از استان در این مسابقات شرکت می کنند.

وی افزود: برگزاری دوره های مربی گری داوری در اسلحه فلوره و سابر از جمله برنامه‌های سال ۱۴۰۲ است و صحبت‌هایی با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش داشتیم و در اولین فرصت با تفاهم‌نامه‌ای که خواهیم داشت از ظرفیت آنها بهره‌مند خواهیم شد و کلاس‌های آموزش در نقاط مختلف استان برگزار می‌کنیم.

رئیس هیئت شمشیربازی استان قم تصریح کرد: در منطقه پردیسان و نیروگاه مراکزی فعال خواهد شد تا این رشته توسعه بیشتری در قم داشته باشد، یک رشته دانش‌بنیان در سطح کشور تجهیزات شمشیربازی را بومی‌سازی کرده و به قیمت مناسب و ارزان تولید می‌کند.

فعالیت ۱۴ مربی در رشته شمشیر بازی در استان 

قنبری گفت: مسابقات چند جانبه را در استان برگزار خواهیم کرد تا میزبانی مسابقات کشوری را به ما بدهند و تلاش می‌شود این رشته در استان تبلیغ شود، سه مربی تیم اسلحه اپه و ۱۱ مربی در تیم اسلحه فلوره فعال هستند که دو مربی به صورت مشترک هستند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان قم خاطرنشان کرد: ۵ مسابقه با حضور بانوان و ۶ مسابقه با حضور آقایان برگزار کردیم و ۸۰ ورزشکار بیمه شده در رشته شمشیر بازی در استان قم داریم.

۸۰ ورزشکار قمی در رشته شمشیر بازی بیمه شده‌اند 1۸۰ ورزشکار قمی در رشته شمشیر بازی بیمه شده‌اند 2۸۰ ورزشکار قمی در رشته شمشیر بازی بیمه شده‌اند 3

منبع خبر : ایران اکونا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا