نفت،گازو پتروپالایش

تأمین پایدار گاز در شمال شرق کشور به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا

به گزارش خبرنگار شانا، حسن افتخاری، امروز (شنبه، ۲۰ اسفندماه) در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقویت خط انتقال گاز ۱۶ اینچ به تربت جام که با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و جمعی از مدیران ارشد صنعت گاز به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: آقای چگنی، معاون وزیر نفت روزانه وضع گازرسانی، برنامه‌ها و اقدام‌ها برای تامین و پایداری گاز به مشترکان تربت جام را پیگیری می‌کرد.

وی با بیان اینکه این پروژه نیز با گرفتن همه مجوزها آغاز شد، اعلام کرد که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا مسئول اجرای آن است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با قدردانی از حمایت‌های وزیر نفت و سفر او به منطقه و صدور دستورات فوری و پیگیری جدی، اظهار کرد: تا سال آینده پایداری شبکه گاز به شهرستان‌های شرق خراسان رضوی تامین می شود.

افتخاری همچنین از پرداخت همه حق و حقوق پیمانکاران آن مجموعه با تاکیدات وزیر نفت، رئیس‌جمهوری و استاندار خراسان رضوی خبر داد.

یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی هم‌ در سخنانی‌ گفت: اجرای همه پروژه‌های وزارت نفت در دستور کار ماست و تا سال آینده و با آغاز فصل سرد در بخش خانگی و صنعتی هیچ مشکلی در استان خراسان رضوی و جنوبی نخواهد بود.

وی خطاب به وزیرنفت بیان کرد: از ما پیگیری، از شما توجه و حمایت، و با توجه به ظرفیت اجرایی موجود امیدواریم همه پروژه‌ها به‌زودی به بهره‌برداری برسند؛ همچنین حمایت لازم را از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا خواهیم داشت.

براساس این گزارش، ورود جبهه هوای بسیار سرد در ۲۰ دی‌ماه امسال به کشور سبب کاهش شدید دما تا منفی ۳۰ درجه سانتی‌گراد شد. هم‌زمان با این کاهش دما، کشور ترکمنستان، گاز وارداتی به ایران را قطع کرد و در پی افزایش مصرف گاز در کشور، شبکه خطوط انتقال گاز خراسان رضوی که در انتهای شاخه‌های خطوط هستند با شدت، وسعت و ماندگاری هوای بسیار سرد، پیش از ظهر روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) پس از چهار روز افت فشار پیاپی، دچار مشکل شد.

جریان گاز بخشی از شهر تربت‌جام (۳۰ درصد مشترکان) در این روز با وجود مدیریت شبکه انتقال گاز و تغییر آرایش شیرهای خطوط انتقال ازسوی مدیریت دیسپچینگ ملی گاز ایران، قطع شد.

هم‌زمان با این اتفاق، جواد اوجی، وزیر نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز کشور روز یکشنبه (۲۵ دی‌ماه) برای بررسی میدانی شبکه شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار گاز و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه شرق کشور به استان خراسان رضوی و شهر تربت‌جام سفر کردند.

اوجی در جریان این سفر، دستور احداث خط لوله گاز کمکی برای تقویت فشار گاز تربت جام و توابع آن تا سال آینده را صادر کرد.



منبع خبر : شانا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا